A körforgalom, ahol minden busznak és teherautónak menni kell egy kört, nehogy letapossák a szép kis bokrocskákat

Probléma leírása

Erősen túltervezettnek tűnik az a XVIII. kerületi körforgalom (Baross utca és Margó Tivadar utca kereszteződése), ahol innovatív módon, különleges táblával jelezve egyszer körbeküldik a teherautókat és buszokat, ha a legszűkebb íven jobbra szeretnének kanyarodni.
A helyszínt a Google StreetView-n megtekintve úgy tűnik, hogy erre a szokatlan, idő- és üzemanyagrabló manőverre azért van szükség, mert az ívbe az úttestre bokros-ligetes zöldterületet és dedikált kerékpáros kihajtási lehetőséget álmodott meg az útkezelő,
Képek: saját kép autóból, a StreetView képe jobb időben, a StreetView képe a kis installációtól, amire nem szabad rálépnie a busznak, ezért kell körbevinni az utasokat.

Helyszín

F2XR+53 Budapest, Magyarország

Megoldási javaslat

A funkció előnyben részesítése az idilli hangulat kialakításával szemben és a bokros-cserjés terület úttestbe integrálása, hogy felesleges körözés nélkül elférjen itt a busz vagy a teherautó.

Események

2025.03.13.
Továbbítjuk az ügyet a Budapest Közútnak, kíváncsian várva a választ, vajon itt mi volt az Alkotó szándéka...
2025.04.17.
Megérkezett a Budapest Közt válasza:

---> A tárgyi helyszínen kialakított körforgalom az érvényben lévő Útügyi Műszaki Előírásoknak megfelelően van kialakítva. A Baross utcán dél felől érkező ágon csak úgy lehetne a közvetlen jobbra kanyarodást biztosítani a Margó Tivadar utcára, ha a teljes körforgalom méretét jelentősen megnövelnénk, ez a környező telkek kisajátítása mellett jelentős zöld felület eltűnésével is járna, amely ellentétes a Fővárosi Önkormányzat forgalomszervezési elveivel (zöld felületek megóvása, és a környezetbarát közlekedési formák, mint például a kerékpáros közlekedés, előnyben részesítése). A jelenlegi kialakításban mind a négy irányból biztosítva van az összes többi irány elérése az összes közlekedő számára, ezért nem támogatjuk a körforgalom átépítését. <---

Átbeszéljük az egyesületben, mi legyen ezzel. Elsőre elfogadhatónak tűnik a válasz.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ