Gyalogátkelőhöz túl közel kialakított buszmegálló

Probléma leírása

A minap a Budapesti Autósok mutatott be egy videót egy zebrán történt majdnem-gázolásról. Az esetet elemezve azt találtuk, hogy a veszélyes helyzet kialakulásában szerepe van a zebrához túl közel létesített buszmegállónak is, hiszen a zebrától néhány méterre álló buszok kitakarják a haladó forgalom elől a zebra szélét. A KRESZ nem kezeli ezt a problémát, mert a gyalogátkelőhely előtti előzési vagy elhaladási tilalom a megállóban álló busz kikerülésére nem vonatkozik, és a kialakított buszmegállóban a busz is megállhat az amúgy előírt 15 méteres tilalmi sávon belül, hiszen forgalmi okból áll meg, amit a KRESZ is megenged számára.

Helyszín

Budapest, Pesti út 256, 1173 Magyarország

Megoldási javaslat

A bejelentésünkben szereplő buszmegálló áthelyezése, a fővárosi buszmegállók felülvizsgálata a probléma szempontjából.

Események

2025.02.22.
Budapest Közútnak bejelentve.
2025.03.07.
Válaszoltak a Budapest Közúttól.

---> Az egyenes haladókat nem befolyásolja a buszmegálló jelenléte, hiszen számukra jól észlelhető a gyalogos-átkelőhely. Jelen helyszínen párhuzamos közlekedésre alkalmas az útpálya, az ilyen helyszíneken buszmegálló jelenléte nélkül is előfordulhat olyan szituáció hogy az egyik sávon megáll a jármű a gyalogost elengedve, míg a másik sávon haladó nem áll meg. A videóban látható jelenetet – miszerint átfutnak az úttesten – forgalomtechnikai változtatásokkal sem lehetne kivédeni.

A tárgyi gyalogos-átkelőhelyeknél korábban már számos módon intézkedtünk annak biztonságosabbá tételéről és jól láthatóságáról: mindkét irányból jobb és bal oldalon is sárga fluós hátterű gyalogos-átkelőhely jelzőtáblát, valamint az átkelő előtt 50 méterrel mindkét irányból gyalogosátkelés veszélytjelző jelzőtáblát helyeztünk ki és gyalogosátkelés piktogramot festettünk fel a burkolatra. A BRFK személyi sérüléssel járó statisztikákája alapján, amely 2002 óta tartja nyilván a baleseteket, ezen a helyszínen egyetlen gyalogos elütés történt 2007-ben, amikor még nem voltak fluós hátterűek a gyalogos-átkelőhely jelzőtáblák és az előjelző jelzések sem létesültek.

A fentiek alapján forgalmi rend módosítást nem tervezünk. <---

Elfogadjuk ezt a választ? átbeszéljük az egyesületben.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ