A táblán jelzett sebességgel nem bevehető kanyar

Probléma leírása

Ennek a kanyarnak a déli és az északi oldalán is 70-es tábla van kihelyezve, pedig ezt egy átlagos autóval egy átlagos sofőr nem tudja ekkora sebességgel bevenni. A helyiek ezt már tudják és megszokták. A nyári szezonban viszont lengyelek, csehek és szlovákok tízezrei vonulnak az Adriára/Adriáról ezen a szakaszon, sokan lakóautóval vagy vontatott lakókocsival, és ha valaki hisz ennek a táblának, azt nagy meglepetés érheti (és a szembe jövőt is). Én már jeleztem két éve ezt a Lenti közútkezelőnek, akik azt mondták, hogy megvizsgálják az ügyet, de azóta semmi sem történt. Talán önök többre mennek velük.

Helyszín

Kerkateskánd, Lovászi, Hermánvölgy bejárati út, 8879 Hungary

Megoldási javaslat

Bejelentő javaslata: 50-es vagy max. 60-as tábla kihelyezése. (TraffiX javaslata: az első bejegyzésben az események között.)

Események

2024.11.28.
Mindenekelőtt átbeszéljük az egyesületben a továbbiakat.
2025.03.04.
Arra gondolunk a túltáblázás elleni harcban, hogy néhány karaván miatt nem érdemes itt több ember életét megkeseríteni, mert biztosan többen lehetnek azok, akik 70-nel vagy akár többel is be tudják venni ezt a kanyart, jó minőségű autóval/gumikkal. Mi azt javasoljuk, hogy elengedő a Veszélyes útkanyarulat balra/jobbra táblával jelezni ezt a kereszteződést, és még csak a 70-es tábla sem kell.

Továbbítjuk a Magyar Közútnak.
2025.04.01.
Válaszoltak a Magyar Közúttól:

---> A bejelentés alapján megvizsgáltuk a helyszínen is a tárgyi útkanyarulatot. Járműdinamikai szempontból a megengedett sebesség valóban nagyobb, mint amivel biztonságosan be lehet venni az útkanyarulatot. Arra a következtetésre jutottunk, hogy a meglévő 70 km/h sebességkorlátozást 60 km/h sebességre cseréljük. A korlátozás mellett szól egyrészt az időszakosan megjelenő átmenő idegenforgalom, másrészt a teljes útszakasz forgalomszabályozásához jobban illeszkedik a veszély jelzésén túl a sebességkorlátozással szabályozott ív. A 7538-as jelű út vonalvezetésére tekintettel ez utóbbi műszaki megoldás a jellemző.

A szóban forgó útkanyarulatban 10 éves távlatban nem volt sok baleset, baleseti góchelynek nem tekinthető. A szembe haladó járművek ütközése volt a fő balesettípus, ami visszavezethető akár a magasabb sebességből eredő átsodródásra is. A sebességkorlátozás megtartása és a csökkentés mértéke mellett szól ez a néhány baleset bekövetkezése is. <---
2025.04.01.
Az ügyet lezártuk.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ