Fölösleges balra kanyarodni tilos

Probléma leírása

A Belső elkerülő utca nyugati végén csak erről az utcáról lehet jobbra lekanyarodni az utca végén lévő üzletekhez, onnan vissza már csak a belváros felé enged a kresz. A rendőrség tud róla, lesben állva büntet, de mikor rákérdeztem, a városvezetésre hivatkozott, hogy miattuk nem változtatnak a helyzeten.

A Traffix pontosítása: a probléma az, hogy a Belső elkerülő utcára nyíló, vállalkozások magánútjait gyűjtő rövid út torkolatából csak jobbra szabad fordulni, valószínűleg azért, mert ez a torkolat túl közel esik a B.e.u. és a Hock János utca torkolatához. Aki tehát a telephelyekről indulva a B.e.u.-n balra szeretne kikanyarodni, annak előbb ki kell fordulnia a B.e.u.-ról a Hock Jánosra, majd ott megfordulnia valahogy és úgy vissza fordulnia a B.e.u.-ra az ellenkező irányba. Ez az egész tényleg beteg így.

https://www.google.com/maps/@46.8510536,16.8184832,3a,75y,229.11h,67.34t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDpFMugh0wh7mPZ2kE3UOWQ!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAxNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Helyszín

Zalaegerszeg, Hock János u. 66, 8900 Magyarország

Megoldási javaslat

A terelősziget elbontása, a magánút torkolatának két sávra osztása, a balra kikanyarodás engedélyezése a belsőből a B.e.u.-ra.

Események

2024.10.24.
Bejelentettük a problémát a zalaegerszegi polgármesteri hivatal műszaki osztályának.
2025.01.06.
A polgármester megbízásából válaszolt a műszaki iroda vezetője. Íme a levél lényegi része:

"A csomópont terveztetése, kialakítása a Zala Megyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztálya által került engedélyezésre; illetve a csatlakozó Hock János u. tulajdonosával és egyben kezelőjével is egyeztetve, engedélyeztetve lett 2013-ban.

A tárgyi csatlakozást megelőző, a Belső elkerülő utca hosszú egyenes szakaszán (a kis sugarú lekerekítés előtt) a középsziget és a harántcsíkozás figyelemfelkeltő jelleggel, a közlekedés biztonságát javítandó került kialakításra, melynek oka, hogy több száz méter hosszú egyenes szakasz után a hirtelen kis ívű fordulás esetleg nem értelmezhető egyértelműen minden gépjárművezető számára.
Ez azért is volt indokolt, mert a nyugatról kiépített csatlakozás olyan felületet teremt, ami az egyenes irány továbbvezetésének látszatát keltheti - az irányváltási reakciók pedig a csomópont közvetlen környezetében nem kívánatosak.
Nyomatékossá teszi az indokokat a teherforgalom járműveinek jelenléte, amelyek kanyarodási mozgásait nem lehet külön szabályozni a KRESZ-ben.

Forgalomtechnikai szempontok szerint a balra kikanyarodás valós veszélyt hordoz, mivel, ha a Belső elkerülőn a kikanyarodásnál torlódás van, akkor a járművek eltakarják a csomópontot a telekbejárón váró járműnek, illetve fordítva is. Ugyanez a forgalmi helyzet teherautókkal, adott esetben nyerges vontatóval sokkal rosszabb, veszélyesebb helyzetet tud teremteni.

Fenti indokok miatt a kialakított és forgalomba helyezéskor meghatározott forgalmi renden nem kívánunk változtatni, melyet az is indokol, hogy a város tervei között szerepel 2025-ben kerékpáros átvezetés kialakítása is."

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ