Kerékpárút-kerülő szabálytalan kivitelezés - nehezen értelmezhető közlekedési szituáció

Probléma leírása

Makón, a Galamb József Mezőgazdasági Szakgimnázium és Szakközép Iskola előtt a régi iskola parkolót alakították át kerékpárúttá, mivel korábban a járdától egy sárga záróvonal választotta el, így az iskolából kilépő diákok balesetveszélyt jelentettek. A kivitelezés nem szakszerűen történt, ugyanis figyelmen kívül hagyták a 83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet (JETSZ) Mellékletben leírtakkal, ugyanis a JETSZ Melléklet 5.1. pont leírja, hogy a közúti jelzőtáblákat az úttest mellett, a menetirány szerinti jobb oldalon kell elhelyezni. Jelen esetben a 2. képen a kerékpárosoknak szabálytalanul menetirány szerint baloldalon van a tábla, amit ezek mellett a növényzet miatt későn lehet észrevenni, a második „kerékpárút” tábla viszont így jó helyen van, az más dolog, hogy közlekedésbiztonsági szempontból is megfelel-e, hány kerékpáros öleli majd át lendületből. Az utolsó kettő táblánál is a „kerékpárút vége” tábla helyett egy „kötelező haladási irány” tábla jobb lett volna. Az 1. képen a kerékpáros összezavarodik, mivel „gyalog kerékpársáv vége” táblával találkozik, „kötelező haladási irány jobbra kerékpárral” tábla jön, majd egy „kerékpárút” tábla. Itt is az (oldjunk meg mindent egy táblaoszlopon) elv győzött, amivel egy értelmezhetetlen közlekedési szituációt idéztek elő, mindezek mellett a sárga elválasztó vonalhoz nem nyúltak, így nem valósult meg a tervük, amit az újonnan kerékpárúttá alakított volt parkolón várakozó gépjárművel is lehetetlenné tesznek. A 3. képen láthatjuk, hogyan gondolták a kerékpáros közlekedést, ami sajnos a dilettáns kivitelezés miatt nem működik.

Helyszín

Makó, Szép u. 4, 6900 Magyarország

Megoldási javaslat

A sárga vonalat az Iskola előtti szakaszról el kellene távolítani, menetirány szerint jobb oldalon elhelyezni a táblákat, fizikai akadállyal elkeríteni a kerékpárúttá nyilvánított parkolót, ugyanis számos autó parkol ott a tiltás ellenére.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ