
A fényképen egy szándékosan múltidézőre épített tuning-Zsiguli kereke látható. Ezt a megoldást az idősebb autóbolondok egyből felismerik: ez bizony egy kifordított felni. Ahogy az a nevéből is kikövetkeztethető, egy ilyen kerék létrehozásához a felnit több darabra vágják, majd a középrészét megfordítva hegesztik újra össze. Így többek között az is megváltozik, hogy mennyire lóg ki a kerék az autó sárvédői alól, a Zsiguli esetében elég komoly nyomtávszélesítéssel jár egy ehhez hasonló mutatvány. A probléma ezzel a módosítással, hogy a felni jelentős részt vállal az autó tömegének a cipeléséből, a szétvágása és újra összehegesztése pedig a legtöbb esetben komoly mértékben rontja a teherbírását. Arról nem is beszélve, hogy mivel ez egy háztáji módosítás volt annak idején, így a megvalósítás színvonala is autóról autóra változott. Éppen ezért vadásztak is rá a rendőrök, ami jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy eltűnjenek az ilyen kerekek az utakról. Ennél azonban jóval többet számított, hogy amikor a kifordított felni divat volt, akkor szinte teljesen elérhetetlen volt bármi más, ami helyettesíthette volna ezt a megoldást, ha a gyáritól eltérő kerékgarnitúrára vágyott valaki. A nyugati autók és a hozzájuk tartozó végtelen mennyiségű utángyártott, egyedi alkatrész térhódításával azonban a különleges alufelnik olcsóbb, biztonságosabb és észszerűbb megoldássá váltak az ezredfordulóra. Így manapság már valóban csak a múlt szellemiségét idéző, főként kiállítási célra épült autókon találni ehhez hasonlót. Te mikor láttál ilyet utoljára közúton?


