Augusztus végén Lengyelországból a szlovák D1-es autópályán jöttünk hazafelé. Ez a pálya Zahar és Pozsony között húzódik és Pozsony felé tartva a végén van egy hosszabb háromsávos szakasz. Azt tapasztaltam, amit az M7-es háromsávos szakaszán Székesfehérvár és Budapest között: a többség középen halad, miközben a jobb oldali sáv tök üres. Na jó, szinte tök üres; néhány kamion lézeng arrafelé.
Nálunk annyival "kellemetlenebb" a helyzet, hogy még oktatják is az autósokat ("JOBBRA TARTS!") táblákkal, a szlovák D1-esen nem láttam ilyet, igaz, nem is tudok szlovákul.
Sem a (lelki) hátterét nem értem, vajon miért jó középre bebetonozni magunkat, sem azt, hogy erre a problémára, ahogy például Ausztriában* teszik, miért nem cuppan rá a rendőrség.
*Egy barátommal történt, hogy kissé elbambult a Bécset elkerülő külső gyűrűn: előzés után bent ragadt a középső sávban. Hamarosan elé állt egy autó, melynek hátsó ablakában sűrűn villogott a HALT POLIZEI felirat, megállásra ösztönözve. Meg is kérdezték, mit keresett az egyébkénként teljesen üres autobahn kellős közepén. Előztem, válaszolta. Ja, láttuk, 8 kilométerrel ezelőtt - mondták a rendőrök félmosollyal. Majd megbírságolták - ha jól emlékszem - 7, azaz hét euróra. Nyilván ellenkezés nélkül kicsengette, majd soha többet nem időzött feleslegesen a középső sávban. Ennyi. Kedves magyar és szlovák rendőrnénik és -bácsik, nem csak a gyorshajtás létezik!
Még mielőtt: a kép előzés közben készült...