Az Őrmező csücskében találtam ezt a kivételesen elvetemült kerékpáros forgalomszabályozási képtelenséget, ahol az épp táblával lezárt kerékpárútról egy nyomógombos kerékpáros közlekedési lámpa használatával mehet tovább a kerékpáros az útkereszteződésben, ami ugye nem is az ő útjának kereszteződése, hiszen az már megszűnt... És hogy a gyalogosok se maradjanak ki a mókából, ők kaptak egy lámpás zebrát a megszűnt kerékpárúton keresztbe. Értem, hogy nem érted - mutatom képeken.
Tehát: megérkezik a biciklis a Balatoni út (keresztben) és a Neszmélyi út (szemben) kereszteződéséhez a bicikliúton, ami megszűnik. Itt, ahol már nincs bicikliút, megnyomja a biciklislámpa gombját, megvárja a zöldet, és elindul keresztben az úttesten egyenesen, vagy kifordul balra. (Jobbra nem: arra tábla tiltja a kerékpározást.) Íme:
A bicikliút megszűnése melletti zebra nyomógombos lámpája a mögöttünk lévő lakótelepről a széttaposott füvön érkező gyalogosokat engedi át a Balatoni úton keresztben. Ezen a járdán nem tudtak volna átmenni az amúgy is megszűnt bicikliúton érkező bringások?
Ilyenkor tehát a biciklis választhat: vagy áll a bicikliút végén, és megvárja, amíg a gombnyomására zöld lesz a kis lámpája, megáll a szemből és keresztben érkező forgalom és a járdáról keresztben átteker a Balatonin a Neszmélyire, vagy befordul balra a Balatonira. Vagy, amit valószínűleg minden normális bringás csinál, szarik a kis lámpájára, odakanyarodik a gyalogosjárdához, megvárja a zöldet és átgurul vagy áttolja a bringát a zebrán, hogy innen induljon el a Balatoni úton balra, vagy majd a túloldali zebrán megint átgurulva félig egyenesen a Neszmélyin:
Szürreális jelenség itt a nem létező bicikliutat keresztező zebra is a járdán a gyalogoslámpával, a Balatoni út hosszirányában:
Tehát ezen a másfél méter széles járdán egy hosszanti zebra engedi át a gyalogosokat a keresztben nem létező bicikliúton haladó biciklisek forgalmán, lámpás biztosítással:
Szomorúan magyar dolog, hogy a komplikált elektromos biztosítással megoldott drága abszurditás mellett amúgy láthatóan lenne valós forgalmi igény néhány méternyi megépített, leburkolt járdára, csak hát erre eddig valahogy még nem futotta:
Az agyonlámpázott fantomkerékpárút és lámpás zebrajárda a túloldalról:
Meg lehetett volna spórolni két táblát a túloldalon is, ha nem akarná erőltetni a biciklisforgalom túlszabályozását az útkezelő, hanem simán engedné, hogy a bringások megoldják itt a közlekedésüket a gyalogosjárda, a szemközt kezdődő kerékpárút és a balra a keresztúton a kerékpáros forgalmat tiltó tábla látványát intelligensen feldolgozva, mindenféle külön lámpa meg saját kistábla nélkül. Itt a kevesebb tényleg sokkal több lenne: