Óriási kapacitású villanytalicska a Toro-tól
Az építőipar újabb szegletébe lopakodott be az elektromos-hajtás és forradalmasította a sittszállítást: megérkezett az elektromos talicska.
Igaz, nem a szabványos kubikos méretben, hanem pár számmal nagyobb a Toro e2500-THL névre keresztelt önjáró furikja, de a funkciója nagyjából ugyanaz, építkezéseken képes könnyen, gyorsan szállítani a szállítanivalókat.
370 literes kapacitásával, 1,1 tonnás teherbírásával öt hagyományos talicskát válthat ki a gép, ami óriási segítséget jelenthet akár beltéri használatnál, bontásnál is. A csendes, helyben megforduló, tiszta üzemű munkagép 7 kWh-s lítiumion akkumulátorával egy feltöltéssel akár két műszakot is képes kiszolgálni, tölteni pedig egyszerű, háztartási konnektorból is lehet. Az ára miatt azonban valószínűleg a hazai építkezéseken nem lesz gyakori látvány, ugyanis 32 ezer dollár áll az árcéduláján.
Luxusautóból lánctalpas hegyimentő
A koreai luxusautó-gyártó, a Genesis Svájcban mutatta be az új GV60 Mountain Intervention Vehicle (MIV) nevű terepjáróját, amely hegyeket is képes megmászni. A lánctalpas tanulmányautót extrém, magashegyi mentőakcióknál vetnék be.
A márka elektromos hajtású GV60 modelljére épülő tanulmányautót úgy tervezték, hogy megbirkózzon a mentőakciók során előforduló extrém tereppel és időjárással. Belsejében sportülések segítik a hatékony hegyimentést, extrém terhelhetőségű tetőcsomagtartót, navigációs és kommunikációs kiegészítőket, valamint extra fényszórókat is kapott.
Szükség esetén mobil energiaforrásként is szolgálhat az autó, akkumulátoráról különféle elektromos berendezések is elláthatók energiával. Azonban a legérdekesebb az autón található lánctalp, amivel mély hóban, meredek lejtőkön is biztonsággal mozog az elektromos hajtású speciális mentő.
Villámgyors luxustengeralattjáró
Az építkezések és a hómezők után irány az óceán. Méghozzá egy elektromos mini tengeralattjáróval. A luxuskivitelű elektromos búvárhajókra specializálódott holland U-Boat Worx bemutatta új modelljét, a nemes egyszerűséggel Super Sub-nak nevezett. A modell nem teljesen új, már 2021-es modell, de az elmúlt években alaposan újratervezték, hogy a korábbinál sokkal nagyobb sebességre legyen képes.
Áramvonalas kialakításának és négy darab hajócsavarjának köszönhetően, - amelyek együtt 100 kW teljesítmény leadására képesek – a mini luxustengeralattjáró 9 csomós sebességre is képes, amivel a palackorrú delfineknél is gyorsabban haladhat a víz alatt.
Emellett remekül manőverezhető is, akár 45 fokos emelkedésre és egyéb hajmeresztő víz alatti mutatványokra is képes.
A belső térben két utas és a vezető tágas és ergonomikus ülésekben - ötpontos hevederrendszerrel rögzítve – élvezheti a víz alatti felfedezés örömét. A Sper Sub 62 kWh-s akkumulátora nyolc óra üzemidőt garantál.
A 9 tonnás, 6,5 méter hosszú járművel legfeljebb 300 méter mélyre merészkedhetnek a vállalkozó kedvű milliomosok. Probléma esetén 96 órányi tartalék áll a három fő rendelkezésére, ez ételt, levegőt, elektromos áramot, kommunikációt és CO2 szűrést is magában foglalja.
Az árról sajnos nincs információ, azt csak a potenciális vásárlókkal osztja meg a cég.