Kitilthatják az elektromos kerékpárokat a Central Parkból
2018 óta autómentes a Central Park nagy része. Most egy tanulmány elkészítése után az is előfordulhat, hogy az elektromos kerékpár lesz a következő, amit száműznek a parkból. Sőt, nem csak a Central Park lehet tiltott terület a különféle hangtalanul és jellemzően nagy sebességgel közlekedő elektromos kerékpároknak, rollereknek, egyéb kerekes izéknek, hanem New York többi parkja is.
A döntést támogatók azzal érvelnek, hogy az elektromos kerékpárok biztonsági kockázatot jelentenek a gyalogosokra és megzavarják a parkok jellemzően lassabb, gyalogos tempóhoz igazodó forgalmát. Ellenzői viszont azt hangsúlyozzák, hogy az elektromos mikromobilitási eszközök mára nélkülözhetetlenné váltak a zöldterületek eléréséhez, főként az idősebbek, korlátozott mozgásképességűek számára.
Emellett az is igaz, hogy a kikapcsolódni vágyókon kívül a futárok, áruszállítók is előszeretettel vágtattak át a parkon, ami korántsem kis sebességű, rekreációs célú közlekedést jelent. A végső döntés fontos precedenst teremthet más városok számára is, amelyek az elektromos mikromobilitás térnyerésével, illetve az általuk okozott problémákkal küzdenek.
Világhódító útra indul ez a kínai elektromos pickup
Radar R6 néven mutatkozott be még 2022-ben Kína első sorozatgyártásra szánt, teljes mértékben elektromos-hajtású pickupja. Most pedig új piacokat céloznak meg az elmúlt években a semmiből Kína legjobban fogyó elektromos pickupjával. A háromféle méretű - 63 kWh-s, 86 kWh-s és 100 kWh-s - akkumulátorcsomaggal kapható pickup CLTC szerinti hatótávja akár 632 kilométer is lehet. A Radar (Újabb nevén: Riddara) R6 sikerét valószínűleg az alacsony induló árának is köszönheti, amely nagyjából 25 ezer dollár, ami úgy 9 millió forint.
Olyan növekvő piacokon tervezi a cég a terjeszkedést, mint Thaiföld, Szaúd-Arábia és Brazília, ahol a közeljövőben 30 000 darab jármű eladását tervezik. Az exportra szánt modellek két-és összkerék-hajtású változatban is elérhetők. Meggyőzőek a modell műszaki adatai is, az összkerékhajtású változat akár 3000 kg-ot vontathat, gázlómélysége 81 centiméter és 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra.
A kínaiak már a Nürburgringen vannak
Legalábbis a Xiaomi Automobile, amely egy kínai okostelefon-óriásból kinőtt elektromos járműgyártó vállalat, amely névadója lett a pélya egyik kanyarjának. Persze nem véletlenül, a névadás lehetősége a márka hosszú távú prémium partnerségi szerződést írt alá a pálya üzemeltetőivel.
Nem minden előzmény nélküli a nagy egymásra találás, a tavaly őszi Nürburgringi Nordschleife-n tett köre során a Xiaomi SU7 6:46:874-es idővel teljesítette a 20,8 km-es kört – ez a lejobb idő amit négyajtós autóval elértek - ami sokak figyelmét felkeltette.
Ezzel kezdődött a barátság a kínai autógyártó és a híres német pálya között. A Xiaomi most egy exkluzív tesztcsoport tagja, Nürburgringben fogja fejleszteni technológiáját, és megszerezte a pálya egyik kanyarjának névadási jogát. A Grand Prix versenypálya 12-es kanyarját mostantól Xiaomi kanyarnak hívják, amely a rajt/célvonal közelében lévő lelátókról is jól látható.