Új orosz villanyautót mutattak be. Bár ne tették volna!
Valószínűleg senki nem veszi komolyan a legújabb orosz villanyautót, ami a még a Cybertruck-nál is darabosabbra sikerült. Miután Oroszország megtámadta Ukrajnát, majd kialakult a jelenleg végtelennek tűnő háború, az agressziót elítélő világ cégei elkezdték egymás után elhagyni Oroszországot. Ezek mellé még egy halom szankciót a nyakába kapott az orosz piac, így egyre nehezebb új autót vásárolni az országban.
Mármint épkézláb, működő, nyugati illetve távol-keleti minőségű autót. Erre a problémára reagált a hazai ipar ezzel a vörös szörnyeteggel, amivel azt kívánták bizonyítani, hogy képesek önállóan is autót fejleszteni, gyártani. Akár elektromosat is. A bohózatba illő külsejű autóról technikai részleteket egyelőre nem tudni, de annak ellenére, hogy egy kalinyingrádi autógyárban készül, és állítólag a hajtástól a vezérlésen át a töltővezérlésig minden hazai gyártmány, senki nem lepődne meg, ha kínai alkatrészekkel is találkozna az autó karosszériája alatt.
Villanyautóval a Föld egyik sarkától a másikig
A földgolyót már megkerülték ezerféle módon, irányban és járművel, a mostani kalandban viszont az Északi sarkról indulva az Antarktiszig autózott el egy házaspár. Ez eddig egy közepesen érdekes hír lehetne, amitől viszont tényleg kalandos lett a túra, az az, hogy mindezt egy elektromos autóval, egy Nissan Ariyával tették meg.
Ez nagyjából 30 ezer kilométert jelent. Nyilván nem légvonalban mentek és muszáj volt hajózni is egy keveset, de ahol lehetett, gurultak és nemcsak rideg, sarkvidéki, hanem kifejezetten forró terepen is kellett autózniuk. Valószínűleg mindenkiben ugyanaz a kérdés motoszkál: hol a fenében töltötték az autót? A civilizált területeken a kiépült elektromos töltőhálózatot használták, az Isten háta mögött pedig napelemmel és szélturbinával termelték meg a haladáshoz szükséges energiát. Ez az út vége felé - a múlt héten végeztek a küldetéssel - a Déli-sarkon nem is volt annyira nehéz, hiszen ott december vége felé egy percre sem megy le a nap.
A Nissan Ariya állítólag teljesen hétköznapi hajtáslánccal vágott neki az útnak, de a kerekeket lecserélték, hogy alkalmasak legyenek az extrém terep leküzdésére is.
Kínai autógyár épül Szegeden
A kínai BYD Auto Szegeden építi fel első európai autógyárát. A részletek egyelőre még nem ismertek, az üzem indulásának várható idejéről, illetve arról, hogy milyen modelleket fognak itt gyártani, még semmi konkrét információt nem osztottak meg. A magyarországi helyszín kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy már több autógyár is van az országban így kiépült háttéripar és bejáratott logisztika fogadja az új belépőket is.
Több lépcsőben épül meg a gyár, végül több ezer embernek ad majd munkát a régióban. Egyelőre nyitott kérdés, mennyire lesz vonzó európaiként a kínai munkamorál és vezetési stílus mellett a BYD gyárában dolgozni. De nem csak így lehet majd beszállni a termelésbe: a BYD a helyi beszállítókra is számít majd a gyártásban.