Villanyverdákat vásárol a Vatikán.
Szűk fél négyzetkilométernyi területével és úgy 800 fős lakosságával ugyan a törpeállam teljes népessége járhatna akár pakuraüzemű ócska traktorral is, akkor sem igazán lenne világszinten jelentősége a károsanyag-kibocsátásuknak. Ennek ellenére elhatározták, hogy 2030-ig teljesen klímasemleges autóflottára állnak át. Ennek első lépéseként érkezett meg a római enklávéba az első két VW-emblémás elektromos autó, egész pontosan két ID.3 Pro Performance típus, amik mellé 2024 elején újabbak is érkeznek, hogy végül 40 darabos, többek között ID.3, ID.4 és ID.5 modellekből álló zöld flottával közlekedjenek Vatikánban.
Párizs Toyota taxikkal villamosít
Párizs utcáit is elektromos autók lepik el, igaz, itt taxiként vetik be a helyi CO2-kibocsátás nélkül üzemelő autókat és itt nem VW, hanem Toyota embléma lesz majd a járművek orrán. A G7 névre hallgató taxitársaság tízezer darabos járműparkjának már 2023-ban bő kétharmada zéró károsanyag-kibocsátású gépkocsi volt, de 2027-től száz százalékban zöld taxikkal szolgálják majd ki az ügyfeleket.
A most bejelentett szerződés értelmében a Toyota az évtized végéig 2500 Toyota villanyautót ad át a szolgáltatónak. A példa nélküli flottabővítés első fázisában 2023 és 2025 között több ütemben összesen ötszáz Toyota bZ4X tisztán elektromos szabadidőjárművel növelik a Taxis G7 járműállományát, amely 2030-ra 30 százalékban akkumulátoros elektromos modellekből áll majd.
A Toyota bZ4X, a márka elektromos járműcsaládjának első példánya két- vagy összkerékhajtással, 204 vagy 218 lóerős rendszerteljesítménnyel választható. A 71,4 kWh kapacitású akkumulátor vegyes ciklusban akár 516 kilométeres hatótávolságot biztosít, majd ezt követően kb. fél óra alatt 80 százalékra tölthető.
Kevesebb CO2-ért jutalompontok járnak Északon
Skandináviában olyan applikációt teszteltek, ami megjutalmazza használóját, ha az utazásai során olyan közlekedési eszközt választ, amivel minél kevesebb CO2-t bocsát ki. Az alkalmazás az utazások során adatokat is gyűjt - GDPR szempontból korrekt módon, semmiféle személyhez köthető információt nem tárolva - amiket a forgalom elemzéséhez is fel lehet használni.
Az alkalmazás egy olyan komplett megoldás része, amely segít a városoknak és a polgároknak a zöldebb közlekedési módok kiválasztásában, és tájékoztat arról, hogy ezek a választások milyen hatással vannak az egyén és a város életére.
A felhasználó láthatja, hogy utazási döntései milyen hatással vannak a környezetre és saját egészségükre, ezen felül bónuszpontokat és különféle jutalmakat is kapnak a zöld döntéseik után. A projekt végére a felhasználók 30-40 százaléka számolt be arról, hogy az alkalmazás megváltoztatta utazási szokásait, és az alkalmazás bónuszpontrendszere és versenyfunkciója szórakoztatóvá tette a használatát. A megoldás nemcsak a zöld utazás iránt már valamilyen szinten érdeklődő állampolgárokat, hanem az autókat használókat is elérte.