Első ránézésre csak a különleges fényezés tűnik fel, ám közelebbről megnézve rengeteg érdekes részletet is rejt ez a különös ízléssel átalakított Volkswagen Bogár, amelyet egy bevásárlóközpont parkolójában szúrtam ki. Aki nem tudná, ez a modell a legendás, eredeti, 1938 és 2003 között gyártott, farmotoros népautó milleniumi újragondolása a Volkswagen Golf IV fronthajtásos, orrmotoros, PQ34 kódú padlólemezén, amolyan cuki lifestyle-termékként.
Éppen ezért érdekes, amit ezzel a konkrét "Új Bogárral" csináltak. A főként kék színű autón ugyanis a világos foltok az eredeti Bogár tipikus rozsdásodási pontjait fedik el, az autó orrára pedig az elődmodell csomagtérajtajának nyitókallantyúját, illetve a lámpatestek alatti szellőzőrácsait imitáló dekoráció is került. Természetesen esetünkben nem a csomagtartót, hanem egy az ezredforduló környékén népszerű motort, a 2,0 literes, 116 lóerős, négyhengeres, benzines erőforrást rejti a különleges formájú orr, a léghűtéses boxer-élményt aligha tudja tehát hozni a múltidézőre alakított autó.
Ám ez még véletlenül sem jelenti, hogy ne tettek volna meg mindent a klasszikushoz leginkább hasonlító műszaki tartalom érdekében. A kipufogóvéget ugyanis - vélhetően az eredeti hátsó dobból kivezetve - egy eredeti bogár dupla kipufogójára cserélték. Sajnos nem volt lehetőségem megvárni, amíg valaki megérkezik az autóhoz és beindítja, pedig őszintén kíváncsi lettem volna a hangjára ezzel a kipufogóval. Én még azért el tudtam volna képzelni egy az eredeti, krómkupakos bogárfelniket imitáló kerékszettet is az autón, bár egyáltalán nincs kizárva, hogy csak télire viseli a kopasz, fekete acélokat az autó.