Új villany-furgonok a Postánál
45 új elektromos teherautó állt szolgálatba a Magyar Postánál. A Porsche Hungariától átvett járművekkel 87-re nőtt a vállalatnál használt elektromos teherautók száma.
A frissen átadott járműveket nagyrészt csomagok szállítására és kézbesítésre használja majd a vállalat. A Volkswagen e-Crafter teherautók 100 kW/136 LE teljesítményű villanymotorjukkal akár 160 km-t is képesek megtenni egy feltöltéssel, rakterük pedig több mint 10 m3. Az elektromos Crafter többletsúlya ellenére is ideális választás a Magyar Posta csomagszállítási és- kézbesítési feladatainak ellátására: a postai csomagok inkább számosak és nagyok, mint nehezek. Emellett számos fejlett vezetői asszisztensrendszer és intelligens biztonsági rendszerek segíti (illetve idegesíti) majd a járművezetőket a napi munka közben.
Jóval kisebb méretű elektromos járművek is kerültek a postához, közel 300 darab elektromos kerékpárral is bővült a vállalat járműflottája. A legfrissebb beszerzéssel már 1704-re nőtt a e-bike-ok száma, a társaság tervei szerint a következő években az összes kézbesítő hagyományos kerékpárját e-bike-ra cseréli.
Ha voltál Prágában, talán feltűnt, hogy nincsenek ott trolibuszok. Na, most majd lesznek!
Ötven év után visszatérhetnek a környezetbarát trolibuszok Prága utcáira. A Prágai Közlekedési Vállalat összesen 20 darab, 24 méter hosszú Škoda-Solaris duplacsuklós trolibuszt rendelt, nagyjából 25 millió euró értékben. A trolik egyenként 179 utas szállítására alkalmasak, és 54 ülőhely található rajtuk. Önsúlyuk 38 tonna, és 60 kWh-s akkumulátorukkal felsővezeték híján is képesek nagyjából 10 kilométert haladni, ötajtós kialakításuk pedig gyors utascserét tesz lehetővé. Fedélzetükön korszerű tájékoztató rendszer, légkondi, kamerás biztonsági rendszer és készpénzmentes jegyvásárlási lehetőség várja az utasokat.
A Pékávé 25-30 százalékos kapacitásnövekedést vár a meglévő autóbuszok trolibuszokra cseréjétől, az adott vonalakon közlekedő járművek komfortszintjének növekedése mellett. Emellett körülbelül 690 000 liter gázolaj elégetését is megússza a környezet, ami 1850 tonnával kevesebb CO2 kibocsátást jelent évente. Ezen kívül a Prágai Közlekedési Vállalatnak további 13 olyan városi autóbuszvonala van amelyek 2030-ig fokozatosan átállhatnak trolibusz üzemre.
Négy motorból egy CO2-semleges kerozinnal ment az Emirates Airbusában
Az Emirates lett a világ első légitársasága, amely egy A380-asba 100 százalékban fenntartható forrásból származó üzemanyagot használt. Jó, nagyon nem kell hasra esni a hírtől: a repülő monstrum négy hajtóműve közül csak egy üzemelt az út során megújuló forrásból származó üzemanyaggal, illetve a gép farkában található segédhajtómű - APU - is ilyennel működött. Mégis nagy szó ez, mert csak a világ legnagyobb utasszállítójáról van szó. Illetve azért is, mert a jelenlegi szabályozás szerint a kereskedelmi repülőjáratokon legfeljebb 50 százalékban szabad ilyen üzemanyagot használni.
A fenntartható forrásból származó repülőüzemanyagok jelentik a leghatékonyabb megoldást a CO2-kibocsátás csökkentésre a légiiparban. Az ágazat 2050-re tűzte ki a nulla nettó kibocsátási cél elérést, de az Airbusnál már azt tervezik, hogy 2030-ra minden repülőgépük üzemeltethető lesz száz százalékban megújuló forrásból származó üzemanyaggal.