20 Frankfurtban, éberítő lézer Kínában, fizetőkapu-mentesítés Franciaországban - heti közlekedésbiztonsági összefoglaló

Frankfurtnak – úgy látszik – a 30 sem elég. A belváros egyes részein ugyanis 20, azaz húsz km/h sebességkorlátozást vezetnek be. A Spiegel cikke szerint ugyanis ha kevesebb autó van az utakon, nő az életminőség a belvárosban. A cél nem egy autómentes, hanem egy kevés autóval rendelkező belváros.

A sebességkorlátozást kizárólag a mellékutcákra tervezik. A főutakon – mint például a Berliner Straße – minden marad a megszokott módon.
2022 óta Frankfurt am Main is tagja az „Élhető városok és közösségek” kezdeményezésnek, amelyben immár több mint 900 német város, település és kerület fogott össze. Többek között nagyobb mozgásteret követelnek a sebességkorlátozások tekintetében.
Frankfurtnak a 20 km/h mellett további tervei is vannak. Az utcákon lévő parkolóhelyeket is meg akarják szüntetni. „Aki be akar hajtani Frankfurt belvárosába autóval, az továbbra is megteheti, és akkor csak be kell hajtania egy parkolóházba” – mondta a Wolfgang Siefert (Zöldek) közlekedési tárcavezető. Továbbra is lesznek mozgássérült parkolóhelyek és taxisorok, valamint több szállítási és rakodási zóna.

Spiegel

A kínai közúti hatóságok egyedi módszert alkalmaznak az éjszakai sofőrfáradtság ellen: lézerfényeket! Sofőrök rögzítették a szürreális fényjátékot a Jalopnik szerint, amelyet egy hosszú észak-kínai autópályaszakasz fölé vetítettek. Az élénk színekből álló sugarak célja, hogy ébren tartsák a sofőröket.

Az úgynevezett biztonsági funkcióról készült vírusvideót „Science girl” nevű felhasználó tette közzé az X-en (lánykori nevén Twitter). Az úttest feletti táblaportálokra szerelt lézerek egy ciklusban váltakoznak a piros, kék és zöld fények között. Nem villognak, nem céloznak közvetlenül a járművekre, és nem is tesznek semmi különösebben veszélyes dolgot.

Az autópálya-hatóságok erőfeszítései annak érdekében, hogy a hosszú, unalmas autópályákon ébren és éberen tartsák a járművezetőket, nem kizárólag Kínára jellemzőek. Híres, hogy Ausztráliában egy 90 mérföldes egyenes autópályaszakaszon az út menti táblákon kvízkérdéseket helyeztek el, hogy az embereket szellemileg lekösse. A kérdések témája Queensland, az ausztrál állam, ahol az útvonal található. Az autósok a „Mi a legnagyobb élőlény a világon?” feliratú táblákra számíthatnak. (A válasz egyébként: A Nagy-korallzátony Queensland partjainál.)

Aki álmosnak érzi magát, annak az a legjobb, ha egyáltalán nem ül a volán mögé. Az amerikai National Highway Traffic Safety Administration szerint az energiaitalok és koffeintartalmú italok fogyasztása hamis biztonságérzetet kelt. „Mikroalvást” tapasztalhat, amikor néhány másodpercre elveszíti az eszméletét, mielőtt újra felébredne. Ha vezetnie kell, próbáljon meg előtte szundikálni egyet.

2024 decemberében eltűnnek a fizetőkapuk a Párizs és Normandia közötti A13-as és A14-es francia autópályákon, helyükre automata kapuk lépnek. Ez a rendszer már működik az A79-es autópálya egy szakaszán, de a felhasználók nem mindig értik jól – írja a FranceInfo.
Aki utazott már francia autópályákon, a fizetős kapus rendszer, főleg, hogy egyes szakaszkon gyors egymásutánban jönnek a „Péage” feliratú táblák, majd kapuk, eléggé fárasztó. A terv szerint az új megoldással hamarosan megállás nélkül lehet majd autópályadíjat fizetni az érintett szakaszon. A SANEF, az autópálya ezen szakaszát kezelő vállalat nagy kapukat fog telepíteni a sávok fölé, amelyek a rendszámtáblák beolvasására szolgálnak. A rendszert a tervek szerint 2024 decemberében helyezik üzembe. A cél természetesen a forgalmi dugók csökkentése, a forgalom áramlásának javítása és a megállás és újraindítás során keletkező környezetszennyezés elkerülése. Nem kell majd megállni, csak 130 km/órás sebességgel áthajtani a portál alatt, de 72 órán belül továbbra is fizetni kell, különben megbírságolnak. A szófogadatlan szabálysértőkre 10 eurós pótdíjat vetnek ki, amely két hónap elteltével 90 euróra emelkedik.

Az A79-es autópálya már egy éve teszteli a rendszert, ahol 6 kaput állítottak fel, de a kifizetetlen számlák egyre szaporodnak, és a meglepett felhasználók panaszkodnak. A 40 millions d'automobilistes (40 millió autós) nevű autós érdekvédelmi szövetség panaszkodik, hogy „a bírságok kiszabása előtt tájékoztatást kellene adni”, mert szerintük a megbírságolt felhasználók többsége „nem csaló”. A SANEF megígéri, hogy hogy „mindent megtesznek” annak érdekében, hogy ez az új útdíjrendszer „tökéletesen érthető” legyen. És bár továbbra is az interneten keresztüli fizetés marad a fő lehetőség, más lehetőségeket is fontolóra vesznek: „Lehetőség lesz arra is, hogy a rendszámtáblát összekapcsolja a bankkártyájával, és minden egyes alkalommal, amikor az autópályán közlekedik, megterhelik az autópályadíj összegével”. Egy másik újítás a közvetlen fizetés lehetősége legfeljebb 72 órával az utazás után. Az útkezelő vezetője, hogy „van némi félelem”, különösen mivel „az A13-as autópálya forgalma tízszer nagyobb, mint az A79-esé”, és úgy véli, hogy „lesz egy hozzászokási intervallum”. Az Egyesült Államokban és Portugáliában már létezik ilyen szabadforgalmi autópálya-rendszer.

Peage F Rinfo

Képek: FranceInfo, Spiegel Mobilität

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

főpolgármester választás vicces kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka tréler reklám Nissan carspotting hajó gólya egyirányú utca Portugália OBB rakomány hómaró biztosítás sofőr röhej Drezda DDR zene halottaskocsi Waze Barkas hókotró 4-es metró kuka FKF buszsáv traktor túlméretes szerelvény autóút üldözés tetőbox prius toyota prius megállás 60-as tábla tábla tapolca kamion rendőrség M0 királynő Trabant motorkerékpár kresz-módosítás kézműves tábla embléma természetkárosítás olajkút zala megye videó akadálymentesítés kereszteződés gyorshajtás kgfb fekvőrendőr union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia figyelmeztető jelzés 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd közút építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő kerékbilincs MOL Limo trolibusz sorompó alagút 1-es út BKV fedélzeti kamera fénysorompó m3-as autópálya dashcam vasúti átjáró büntetőfékezés félsorompó járda busz mentők környezetvédelem Hollandia villamos BMW Jaguar útburkolati jel Berlin felicia pickup diy gyalogos tűzoltóautó autómegosztó metró Volán büntetés körforgalom Toyota hirdetés M1 roller hülyenév ittas vezetés volkswagen hülye kiírás téli felkészülés közlekedés Franciaország skoda zöld rendszám matrica közlekedésbiztonság Frankfurt autópálya tél COVID-19 Urban Collëctif ICE opel frontera Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás közlekedési lámpa Lime Párizs dízel korlátozás 5g USA M30 M7-es autópálya M1-es autópálya vasút hoax önvezető autó ZalaZONE online térkép forgalommal szemben aszfaltfestés felfestés autólopás hülyeség hőség győr csákvár figyelmetlenség suzuki felmérés varsó elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés francia gazdagrét városépítészet koppenhága fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet mercedes autóroncs vezetéstámogatás talált tárgyak közösségi matchbox Magyar Közút kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 vw bogár vw bogár modell Honda hódmezővásárhely visual signature c evolution elektromos motor futár ctis autóipar fizető parkolás kia niro sportage Budaörs lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip mol oldaltávolság józsefváros traffix dashcam taxi jobbra tartás m1-m7 őz vadveszély jog felelősség kár m1m7 kerékpár tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció BKK szabálytalanság Bubi kresz elektromos autó utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz India köpködés Szentendre Olaszország múzeum felesleges tábla magyarország németország hidrogénautó 8126 renault kerékpárút 30 közbringa baleset autópálya-pihenő traffipax közlekedési morál mobilozás parkolás tömegközlekedés kerékpáros Európa balesetmegelőzés sebességkorlátozás autómatrica balesetveszély hibás tábla programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés Svájc baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia ceausescu bukkanó hannover babakocsi kerekesszék árpád híd ötlet horvátország navigáció karlobag kortrijk IAA münchen Budapest Budapest Közút útfelújítás útfelbontás LPG autógáz Jogger belgium jogosítvány tükör continental statisztika stoptábla elsőbbség jövőautó rangefinder egészség biztonsági öv Forma-1 mobiltelefon új autó mazda mazda 6 mps kerékcsere rumpold benzinkút bor burgenland Ausztria octavia lakatolás kiss&ride légzsák Lada felnikupak LED világítás mikromobilitás repülőtér BYD BYD Atto 3 sebesség fényhíd szigetelőszalag rozsda korrózió Dacia Logan Taliant Thalia Törökország dekor elvesztés pótlás lengyelország Lakó-pihenő övezet felni szabály várakozás sebességhatár tuning e-roller téli gumi zacskó útépítés zebra 20 Kína útdíj motor állapot karbantartás biztonság Passat lökhárító karosszéria javítás elektromos kresz tábla Nagy-Britannia tesla autonóm autózás 30-as tábla használtautó import használtautó-import kesztyűtartó barkács használtautó-vásárlás Ausztrália fenntartható mobilitás elektromos jármű heti összefoglaló Egyesült Királyság gyerekek biciklis

Legutóbbi bejegyzések

Archívum