A brit Zinc olyan mikromobilitási eszközt dob piacra Angliában, ami rollernek már nagy, e-bike-nak még kicsi. A Venture nevű járművet 250 wattos motor hajtja, alig nagyobb, mint egy e-roller, pedálja nincs, viszont van ülése. A 14 collos fúvott gumis kerekek minden rollernél komfortosabb viselkedést garantálnak az úthibákon, szegélyeken, térkőburkolatokon, a 17,3 kilós súly és a rollereknél jóval nagyobb méret viszont problémás a tömegközlekedésre váltásnál, lépcsőzésnél. A Venture végsebessége ugyanúgy 25 km/h, mint az e-bike-oké. Az 500 fontos, kb. 220 ezer forintos ár alighanem tetszett a brit vevőknek, mert a Zinc weboldala szerint a nyitókészlet már el is fogyott.
Az elektromos (vagy hát legalább részben elektromos) egyéni közlekedési eszközök méretskálájának a túlsó végén a múlt héten megjelent az első konnektorról is tölthető Mercedes‑Maybach modell. A Maybach S 580 e a plug-in Mercedesek sorába illeszkedve a szokásosnál jóval nagyobb, WLTP-szabvány szerint akár 100 kilométeres hatótávolságot kínál egy töltéssel. Ha a 28 kWh-s akkumulátor lemerül, a 150 lóerős villanymotortól a 367 lóerős hathengeres benzinmotor veszi át a kocsi mozgatásának feladatát. A teljes rendszerteljesítmény egyébként 510 lóerő, az összesített nyomaték 750 Nm. A konnektoros Maybach először a kínai piacon mutatkozik be. A plug-in Maybach érdekessége, hogy a 11 kW-os váltóáramú töltés mellett egyenáramú villámtöltőről is tölthető, akár 60 kW-os maximális teljesítménnyel.
Vietnam egyelőre egyetlen autógyártója, a VinFast az E.Onnal kötött megállapodást Európában lévő telephelyeinek (egyelőre Franciaországban, Hollandiában és Németországban vannak ilyenek) elektromosautó-töltőkkel való felszerelésére. Az együttműködési megállapodásban egyelőre 200 töltőpont telepítése szerepel, ugyanakkor a VinFast egyelőre csak 13 ponton van jelen a kontinensen, de terveik szerint az idei évben látványosan kibővítik európai tevékenységüket.