Már kötöm fel a gatyát, mert pénteken közéleti vitaestre hívtak Józsefvárosba, mint Autós Embert!

Autós újságíróként és a hazai közúti közlekedés felhasználói oldalán tapasztalható gondokkal-bajokkal, hibákkal, foglalkozó civil szervezet, a Traffix.hu-t üzemeltető Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület elnökeként kaptam meghívást egy józsefvárosi vitaestre, ahol Rádai Dániellel, városfejlesztésért felelős kerületi alpolgármesterrel és Lajos Bélával, a Kis Távolságok Városa Alapítvány alapítójával csevegünk majd a városi élet és az autózás kapcsolatáról.

Nagyon örülök a felkérésnek! Ugyan én nemhogy nyolcadik kerületi, de még csak fővárosi lakos sem vagyok, viszont a bővebb agglomerációban élek és a munkám miatt vagy egyéb okokból gyakran kell bemennem a fővárosba illetve átmennem rajta. A Budapestre és Budapesten közlekedés nekünk, alkalmi vagy akár rendszeres ingázóknak, vidékieknek egészen mást jelent, mint azoknak, akik a fővárosban élnek és rettenetesen korrekt dolognak tartom-tartanám, ha a fővárosi közlekedéssel kapcsolatos tervek, ötletek, elképzelések véleményezésében, formálásában szerepet kapnak azok is, akik nem helyi lakosként, viszont ott dolgozóként, fogyasztóként(!), alkalmi látogatóként viszonyulnak a fővároshoz.

F Nek19720923006[1]

Budapest, Deák tér környéke, 1890 körül. Kép: MTI

Autós szakújságíróként csaknem valamennyi európai fővárosban és számos nagyvárosban jártam illetve vezettem már, mindig a közlekedésre nyitott szemmel. Ismerem Budapest és Magyarország földrajzi és gazdasági adottságait, az ország sugaras közlekedési rendszerét, a főváros klimatikus és domborzati viszonyait. Úgy gondolom, Budapest közlekedésének jövőjét, a forgalmi rend kialakítását nem lehet annyival elintézni, hogy fúj, autók, járjon mindenki gyalog meg biciklivel, de azt is értem, hogy a fővárosi lakosok nagy része szeretne tiszta, csendes, kellemes környezetben élni. És imádom az autózást, számomra a gyors, kényelmes, szabad közlekedés az emberi civilizáció egyik legfontosabb vívmánya. Igazán kíváncsian várom, megértjük-e majd egymást pénteken a józsefvárosi urbanistákkal!

Az esemény FB-ajánlója itt található - aki nem tudja követni, ne aggódjon, a vitaest után beszámolok majd róla, mire jutottunk!

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

főpolgármester választás vicces kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka tréler reklám Nissan carspotting hajó gólya egyirányú utca Portugália OBB rakomány hómaró biztosítás sofőr hülyenév röhej Drezda DDR zene halottaskocsi Waze Barkas hókotró tél Frankfurt 4-es metró téli felkészülés kuka FKF buszsáv traktor túlméretes szerelvény autóút üldözés tetőbox prius toyota prius megállás 60-as tábla tábla tapolca kamion rendőrség M0 királynő Trabant motorkerékpár kresz-módosítás kézműves tábla embléma természetkárosítás olajkút zala megye videó akadálymentesítés kereszteződés gyorshajtás útdíj kgfb fekvőrendőr union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia figyelmeztető jelzés 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd gyalogos közút építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő autómegosztó kerékbilincs MOL Limo trolibusz matrica 30-as tábla sorompó alagút hirdetés 1-es út közlekedés Franciaország BKV fedélzeti kamera zöld fénysorompó M1 rendszám m3-as autópálya dashcam vasúti átjáró büntetőfékezés mobiltelefon félsorompó ittas vezetés járda busz mentők volkswagen hülye kiírás környezetvédelem Hollandia villamos BMW Jaguar roller útburkolati jel Berlin skoda felicia pickup diy autópálya tűzoltóautó közlekedésbiztonság metró Volán büntetés körforgalom Toyota kresz tábla közbringa COVID-19 Urban Collëctif ICE autómatrica opel frontera balesetveszély sebességkorlátozás 30 Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás közlekedési lámpa felesleges tábla Európa Lime németország Párizs dízel korlátozás 5g USA M30 M7-es autópálya mobilozás M1-es autópálya vasút hoax önvezető autó ZalaZONE online térkép Bubi forgalommal szemben aszfaltfestés felfestés autólopás hülyeség hőség győr csákvár figyelmetlenség balesetmegelőzés 8126 suzuki felmérés varsó tömegközlekedés elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés francia gazdagrét városépítészet koppenhága fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet mercedes autóroncs Olaszország vezetéstámogatás elektromos autó talált tárgyak közösségi matchbox Magyar Közút autópálya-pihenő kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 kerékpáros vw bogár vw bogár modell Honda hódmezővásárhely renault visual signature c evolution elektromos motor futár ctis kerékpárút autóipar fizető parkolás kia niro sportage Budaörs lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip mol oldaltávolság józsefváros traffix dashcam taxi jobbra tartás m1-m7 őz vadveszély baleset jog felelősség kár m1m7 BKK tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció parkolás szabálytalanság traffipax közlekedési morál hibás tábla utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz India köpködés Szentendre Budapest múzeum kerékpár magyarország kresz hidrogénautó programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés Svájc baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia

Legutóbbi bejegyzések

Archívum