Nem és nem és neeem veszek BKK mobilbérletet!

Rövid előnyért egy hónapon át tartó szenvedés - kis túlzással így foglalható össze a BKK mobilbérlete vagy elektronikus bérletének előnye-hátránya.

A bérletet és most már néhány jegytípust is (a normál 350 forintos jegyet is) meg lehet vásárolni különböző appokban, mint pl. a BudapestGO vagy az OTP Simple.

A rövid előny pont az, hogy egyszerűen megveheted, bár a BudapestGO appban ez sem teljesen igaz, mert komplikált hitelesítési folyamaton kell végigmenned minden egyes vásároláskor. Az OTP Simple app, amit én használok, jelentősen egyszerűbb.

Aztán jön a szenvedés. Mert bár a mobil legtöbbször nálad van, de le is merülhet. Akkor nem szállhatsz fel... semmire. Mert vagy első ajtős, vagy jöhet az ellenőr. Oké, ez még kiküszöbölhető probléma. Illetve ha nagyon merülős a telefonod, felejtsd el a mobilbérletet.

A másik, hogy elsőajtós felszállásnál, a jármű vagy az vezetőfülke oldalára ragaszott QR-kódot kell leolvasni, melynek alapján kiad egy mozgó jelet az app, melynek alapján a vezető megállapítja, hogy felszállhatunk-e véglegesen, vagy sem. Ahogy - valószínűleg - egyre többen használják a rendszert, egyre lassabb is. Tehát az amúgy is nehézkesebb folyamat - telefon elővesz, felold, appot indít, bérlet kiválaszt, elsőajtós felszállás gombra kattint, QR-kódot leolvas - a jel megjelenésének általános lelassulásával még inkább időigényes lett. (Javít a részidőn kicsit, hogy a BudapestGO-val widgetről is előhívható a bérlet, de a QR-kód jellé konvertálása ott is lassabb.)

Cms Nys 2674

Tovább rontja az esélyeket, ha például esik az eső. Olyankor én és sokan mások sem veszik elő kint a mobil, hanem a buszba már beszállva indul az egyenként 5-10 másodperces procedúra. Közben hátulról "menjen már" vezényszavakkal próbálják siettetni az esőből a jármű védelmébe jutásukat.

Talán érezhető, hogy a papíralapú bérlet felmutatásához képest mennyivel macerásabb az egész.

Az e-bérlettel a végső szakításunkat két, az elmúlt napokban történt esemény idézte elő. Az egyik, hogy Budaörsről Kelenföldre tartva, nem indult el az app. Bár környéki jegyem volt, ami végső soron arra a szakaszra elég is lett volna, de a sofőr nem engedett a szorításból. "Jó lenne, ha elindulna, mert addig nem megyünk sehová" - majd teátrálisan behúzta a kéziféket. Szálljmárleteszerencsétlen-pillantások közepette próbáltam valamit kezdeni az appal, majd nagy nehezem, körülbelül fél perc múlva elindult. Úgyhogy az első ülésre ülve a vezető bácsi utálatával övezve haladtam két megállónyi úton, amikor egy másik utas átvette a szerepemet, mert túl gyorsan szállt fel...

Félre ne értsd, túléltem a traumát, de nem esett jól másokat feltartani még fél percet sem + ha nem indul, ez a túlságosan szolgálatba lépett vezető biztos nem visz el, még extraboci pillantásokat vetve sem. Ez a járat pedig viszonylag ritkán jár. (Ja, és ha egy frissítés hozta ezt a bugot és a következőig el sem indul? Akkor letelepedési engedélyt kérek Budaörsön?)

A másik, hogy van egy jó termék, melynek neve: Kiegészítő heti bérlet természetes személyek részére. Ez akkor jó, ha van egy havi vagy negyedéves bérleted, viszont annak lejárta után elegendő egy heti - mert elutazol például. És a havi bérlet árával nagyjából arányosan 2450 forintba kerül, szemben a hetijegy 4950 forintjával. Szóval, nekem a nyaralás előtt pont ilyen kiegészítő heti bérletre lett volna szükségem, de mivel mobilbérletem volt, arra nem váltható ez a kiegészítő! Ezt persze sehol nem írják, csak a sorok között lehet kiolvasni a BKK honlapján, hogy Havi és negyedéves Budapest-bérletek teljes árú változataihoz váltható azok érvényességi idején belül és leadásával. Végülis a mobilbérletet nem lehet leadni. De miután nem vagyok rendszeres látogatója a BKK honlapjának, maradt a koppanás...

És még egy: miért nem olcsóbb kicsit a bérlet, ha elektronikusan veszem meg, hiszen nincs papír, automata, jegyárus, logisztika, csak egy középsz*r rendszer? (Persze Magyarországon még annak is örülhetünk, hogy nem teszik rá a "kényelmi díj" nevű hungarikumot, ahogy a mobilparkolásra.) A MÁV-jegyek 10 százalékkal olcsóbbak, ha appban vesszük meg.

Mindent összevetve mostantól van egy régi-új barátom, akivel sokkal könnyebb az élet, vagyis megkönnyebbültem (és várom a kártya- vagy NFC-alapú bérleteket, addig hagyjanak békén):

Bkkpapirberlet

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

főpolgármester választás kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka Nissan carspotting gólya egyirányú utca Portugália OBB hómaró biztosítás sofőr röhej Drezda DDR halottaskocsi Waze hókotró 4-es metró kuka FKF traktor túlméretes szerelvény üldözés tetőbox prius megállás 60-as tábla tábla tapolca rendőrség királynő Trabant kresz-módosítás kézműves tábla természetkárosítás olajkút zala megye akadálymentesítés kgfb fekvőrendőr union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia figyelmeztető jelzés 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd közút építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő kerékbilincs MOL Limo trolibusz sorompó alagút 1-es út BKV fedélzeti kamera fénysorompó m3-as autópálya dashcam félsorompó járda mentők Hollandia villamos Jaguar útburkolati jel Berlin felicia pickup diy motorkerékpár tűzoltóautó autómegosztó metró Volán reklám zene Toyota hirdetés M1 zöld hülyenév ittas vezetés videó hülye kiírás BMW gyalogos büntetés skoda rendszám matrica körforgalom roller Frankfurt környezetvédelem kamion kereszteződés busz téli felkészülés tréler autóút M0 Barkas volkswagen büntetőfékezés tél embléma vicces buszsáv gyorshajtás Franciaország hajó autópálya toyota prius közlekedés motoros vasúti átjáró COVID-19 Urban Collëctif ICE opel frontera Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás Lime Párizs dízel korlátozás 5g M30 M7-es autópálya M1-es autópálya vasút hoax ZalaZONE online térkép forgalommal szemben aszfaltfestés felfestés autólopás hülyeség hőség győr csákvár felmérés varsó elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés gazdagrét városépítészet koppenhága fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet talált tárgyak közösségi matchbox kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 modell Honda hódmezővásárhely visual signature c evolution futár ctis autóipar fizető parkolás kia niro sportage lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip mol oldaltávolság józsefváros traffix dashcam taxi jobbra tartás m1-m7 őz vadveszély jog felelősség kár m1m7 elektromos motor tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció elektromos autó Bubi kresz traffipax utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz India köpködés Szentendre közlekedési lámpa múzeum felesleges tábla balesetveszély önvezető autó hidrogénautó 8126 renault kerékpárút Olaszország közbringa mercedes suzuki parkolás autóroncs Budaörs bogár vw tömegközlekedés Európa francia mobilozás autómatrica sebességkorlátozás autópálya-pihenő hibás tábla szabálytalanság vezetéstámogatás USA vw bogár kerékpáros magyarország BKK 30 kerékpár programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés Svájc baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia ceausescu bukkanó hannover babakocsi kerekesszék árpád híd ötlet elektromos jármű navigáció karlobag kortrijk IAA münchen 30-as tábla Budapest Közút útfelújítás útfelbontás LPG autógáz Jogger belgium jogosítvány tükör continental karácsony stoptábla elsőbbség jövőautó rangefinder egészség Forma-1 ugrató veszélyes helyzet mazda mazda 6 mps kerékcsere rumpold BYD bor burgenland sebességhatár octavia lakatolás kiss&ride felnikupak LED világítás gyerekek ugratás repülőtér autószállító BYD Atto 3 sebesség benzinkút fényhíd szigetelőszalag rozsda korrózió Dacia Logan Taliant Thalia Törökország tuning elvesztés pótlás lengyelország Lakó-pihenő övezet szabály várakozás zebra elektromos busz zacskó útépítés Budapest dekor 20 Kína útdíj motor állapot karbantartás Passat lökhárító karosszéria javítás kresz tábla Nagy-Britannia biciklis fenntartható mobilitás használtautó import használtautó-import kesztyűtartó barkács használtautó-vásárlás teherautó heti összefoglaló e-roller Egyesült Királyság Audi felni kifordított kifordított felni elektromos horvátország homokvihar homok vihar menetrögzítő kamera Ausztria látási viszonyok autonóm autózás légzsák biztonsági öv utasvédelem rádió retró hangszóró klasszikus Lada zsiguli biztonság várandósság hidrogén hólánc tesla új autó Ausztrália statisztika téli gumi mobiltelefon mikromobilitás agresszió Honda E:ny1 la motorhiba olajfüst olajfogyasztás euro-norma Vito Mercedes Vito Ferrari emelkedő beláthatatlan útszakasz nissan ariya orosz autó rakomány tankolás hóember lakópark autógyár fejlesztés infrastruktúra párásodás swift büntetőpont alkohol irányjelző betegség pszichológia UAZ közterület autó elhagyatott kreatív roncs retro Dakar dugattyú hidrogénbusz Vision Zero cserbenhagyás lakat relatív gyorshajtás elektromos kamion Csehország alkatrész művészet traffix érdekesség infotainment fizetőkapu logó vicc előzés törésteszt poén különlegesség dohányzás az autóban alto suzuki alto figyelmetlen Baja smart lakótelep hagyomány gyermekülés történelem közlekedési morál facebook napelem nyár klíma napelemes autó lightyear figyelmetlen sofőr figyelmetlenség nyári gumi teszt sainz alonso omoda madrid robogó teherbringa Babboe németország szigorítás gázolás oktatás elkobzás szabálytalan Magyar Közút Tanuló tanulóvezető T matrica tanulóautó friss jogsi jogosítványszerzés ORFK balesetmegelőzés baleset szalagkorlát szár követési távolság figyelem figyelemelterelés elektromosautó kapubejáró kerítés közlekedésbiztonság ADAC teherbicikli biciklisáv

Legutóbbi bejegyzések

Archívum

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ