Nem és nem és neeem veszek BKK mobilbérletet!

Rövid előnyért egy hónapon át tartó szenvedés - kis túlzással így foglalható össze a BKK mobilbérlete vagy elektronikus bérletének előnye-hátránya.

A bérletet és most már néhány jegytípust is (a normál 350 forintos jegyet is) meg lehet vásárolni különböző appokban, mint pl. a BudapestGO vagy az OTP Simple.

A rövid előny pont az, hogy egyszerűen megveheted, bár a BudapestGO appban ez sem teljesen igaz, mert komplikált hitelesítési folyamaton kell végigmenned minden egyes vásároláskor. Az OTP Simple app, amit én használok, jelentősen egyszerűbb.

Aztán jön a szenvedés. Mert bár a mobil legtöbbször nálad van, de le is merülhet. Akkor nem szállhatsz fel... semmire. Mert vagy első ajtős, vagy jöhet az ellenőr. Oké, ez még kiküszöbölhető probléma. Illetve ha nagyon merülős a telefonod, felejtsd el a mobilbérletet.

A másik, hogy elsőajtós felszállásnál, a jármű vagy az vezetőfülke oldalára ragaszott QR-kódot kell leolvasni, melynek alapján kiad egy mozgó jelet az app, melynek alapján a vezető megállapítja, hogy felszállhatunk-e véglegesen, vagy sem. Ahogy - valószínűleg - egyre többen használják a rendszert, egyre lassabb is. Tehát az amúgy is nehézkesebb folyamat - telefon elővesz, felold, appot indít, bérlet kiválaszt, elsőajtós felszállás gombra kattint, QR-kódot leolvas - a jel megjelenésének általános lelassulásával még inkább időigényes lett. (Javít a részidőn kicsit, hogy a BudapestGO-val widgetről is előhívható a bérlet, de a QR-kód jellé konvertálása ott is lassabb.)

Cms Nys 2674

Tovább rontja az esélyeket, ha például esik az eső. Olyankor én és sokan mások sem veszik elő kint a mobil, hanem a buszba már beszállva indul az egyenként 5-10 másodperces procedúra. Közben hátulról "menjen már" vezényszavakkal próbálják siettetni az esőből a jármű védelmébe jutásukat.

Talán érezhető, hogy a papíralapú bérlet felmutatásához képest mennyivel macerásabb az egész.

Az e-bérlettel a végső szakításunkat két, az elmúlt napokban történt esemény idézte elő. Az egyik, hogy Budaörsről Kelenföldre tartva, nem indult el az app. Bár környéki jegyem volt, ami végső soron arra a szakaszra elég is lett volna, de a sofőr nem engedett a szorításból. "Jó lenne, ha elindulna, mert addig nem megyünk sehová" - majd teátrálisan behúzta a kéziféket. Szálljmárleteszerencsétlen-pillantások közepette próbáltam valamit kezdeni az appal, majd nagy nehezem, körülbelül fél perc múlva elindult. Úgyhogy az első ülésre ülve a vezető bácsi utálatával övezve haladtam két megállónyi úton, amikor egy másik utas átvette a szerepemet, mert túl gyorsan szállt fel...

Félre ne értsd, túléltem a traumát, de nem esett jól másokat feltartani még fél percet sem + ha nem indul, ez a túlságosan szolgálatba lépett vezető biztos nem visz el, még extraboci pillantásokat vetve sem. Ez a járat pedig viszonylag ritkán jár. (Ja, és ha egy frissítés hozta ezt a bugot és a következőig el sem indul? Akkor letelepedési engedélyt kérek Budaörsön?)

A másik, hogy van egy jó termék, melynek neve: Kiegészítő heti bérlet természetes személyek részére. Ez akkor jó, ha van egy havi vagy negyedéves bérleted, viszont annak lejárta után elegendő egy heti - mert elutazol például. És a havi bérlet árával nagyjából arányosan 2450 forintba kerül, szemben a hetijegy 4950 forintjával. Szóval, nekem a nyaralás előtt pont ilyen kiegészítő heti bérletre lett volna szükségem, de mivel mobilbérletem volt, arra nem váltható ez a kiegészítő! Ezt persze sehol nem írják, csak a sorok között lehet kiolvasni a BKK honlapján, hogy Havi és negyedéves Budapest-bérletek teljes árú változataihoz váltható azok érvényességi idején belül és leadásával. Végülis a mobilbérletet nem lehet leadni. De miután nem vagyok rendszeres látogatója a BKK honlapjának, maradt a koppanás...

És még egy: miért nem olcsóbb kicsit a bérlet, ha elektronikusan veszem meg, hiszen nincs papír, automata, jegyárus, logisztika, csak egy középsz*r rendszer? (Persze Magyarországon még annak is örülhetünk, hogy nem teszik rá a "kényelmi díj" nevű hungarikumot, ahogy a mobilparkolásra.) A MÁV-jegyek 10 százalékkal olcsóbbak, ha appban vesszük meg.

Mindent összevetve mostantól van egy régi-új barátom, akivel sokkal könnyebb az élet, vagyis megkönnyebbültem (és várom a kártya- vagy NFC-alapú bérleteket, addig hagyjanak békén):

Bkkpapirberlet

Címkék

főpolgármester választás vicces kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz rendszám blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris tűzoltóautó Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka tréler reklám Nissan carspotting hajó gólya egyirányú utca Portugália OBB rakomány hómaró biztosítás sofőr hülyenév röhej Drezda DDR Trabant zene halottaskocsi Jaguar Waze Barkas hókotró tél Frankfurt Hollandia 4-es metró téli felkészülés kuka FKF Volán buszsáv traktor túlméretes szerelvény autóút BMW üldözés tetőbox prius toyota prius szabálytalanság busz megállás dashcam 60-as tábla tábla tapolca kamion rendőrség M0 királynő autópálya motorkerékpár kresz-módosítás kézműves tábla embléma volkswagen természetkárosítás olajkút zala megye videó akadálymentesítés kereszteződés gyorshajtás útdíj kgfb fekvőrendőr kresz tábla union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia figyelmeztető jelzés 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd gyalogos közút építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő autómegosztó kerékbilincs MOL Limo trolibusz matrica 30-as tábla sorompó metró alagút hirdetés 1-es út közlekedés Franciaország BKV fedélzeti kamera zöld fénysorompó M1 mentők m3-as autópálya roller vasúti átjáró büntetőfékezés mobiltelefon félsorompó ittas vezetés járda körforgalom villamos közlekedésbiztonság Toyota hülye kiírás büntetés baleset környezetvédelem útburkolati jel Berlin skoda felicia pickup diy közbringa COVID-19 Urban Collëctif Magyar Közút Budaörs autómatrica opel frontera balesetveszély sebességkorlátozás 30 Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás közlekedési lámpa 8126 hibás tábla aszfaltfestés felesleges tábla Lime Párizs dízel korlátozás 5g USA M30 M7-es autópálya mobilozás kresz M1-es autópálya hoax önvezető autó ZalaZONE online térkép Bubi forgalommal szemben kerékpár magyarország autólopás hülyeség hőség győr kerékpáros figyelmetlenség balesetmegelőzés kerékpársáv suzuki felmérés forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés citroen francia gazdagrét városépítészet koppenhága hidrogénautó fiat Gyermekvasút jog vasút parkolás fizető parkolás németország bérlet autóroncs Olaszország elektromos autó Budapest múzeum talált tárgyak BKK közösségi tömegközlekedés

Legutóbbi bejegyzések

Archívum