Nem és nem és neeem veszek BKK mobilbérletet!

Rövid előnyért egy hónapon át tartó szenvedés - kis túlzással így foglalható össze a BKK mobilbérlete vagy elektronikus bérletének előnye-hátránya.

A bérletet és most már néhány jegytípust is (a normál 350 forintos jegyet is) meg lehet vásárolni különböző appokban, mint pl. a BudapestGO vagy az OTP Simple.

A rövid előny pont az, hogy egyszerűen megveheted, bár a BudapestGO appban ez sem teljesen igaz, mert komplikált hitelesítési folyamaton kell végigmenned minden egyes vásároláskor. Az OTP Simple app, amit én használok, jelentősen egyszerűbb.

Aztán jön a szenvedés. Mert bár a mobil legtöbbször nálad van, de le is merülhet. Akkor nem szállhatsz fel... semmire. Mert vagy első ajtős, vagy jöhet az ellenőr. Oké, ez még kiküszöbölhető probléma. Illetve ha nagyon merülős a telefonod, felejtsd el a mobilbérletet.

A másik, hogy elsőajtós felszállásnál, a jármű vagy az vezetőfülke oldalára ragaszott QR-kódot kell leolvasni, melynek alapján kiad egy mozgó jelet az app, melynek alapján a vezető megállapítja, hogy felszállhatunk-e véglegesen, vagy sem. Ahogy - valószínűleg - egyre többen használják a rendszert, egyre lassabb is. Tehát az amúgy is nehézkesebb folyamat - telefon elővesz, felold, appot indít, bérlet kiválaszt, elsőajtós felszállás gombra kattint, QR-kódot leolvas - a jel megjelenésének általános lelassulásával még inkább időigényes lett. (Javít a részidőn kicsit, hogy a BudapestGO-val widgetről is előhívható a bérlet, de a QR-kód jellé konvertálása ott is lassabb.)

Cms Nys 2674

Tovább rontja az esélyeket, ha például esik az eső. Olyankor én és sokan mások sem veszik elő kint a mobil, hanem a buszba már beszállva indul az egyenként 5-10 másodperces procedúra. Közben hátulról "menjen már" vezényszavakkal próbálják siettetni az esőből a jármű védelmébe jutásukat.

Talán érezhető, hogy a papíralapú bérlet felmutatásához képest mennyivel macerásabb az egész.

Az e-bérlettel a végső szakításunkat két, az elmúlt napokban történt esemény idézte elő. Az egyik, hogy Budaörsről Kelenföldre tartva, nem indult el az app. Bár környéki jegyem volt, ami végső soron arra a szakaszra elég is lett volna, de a sofőr nem engedett a szorításból. "Jó lenne, ha elindulna, mert addig nem megyünk sehová" - majd teátrálisan behúzta a kéziféket. Szálljmárleteszerencsétlen-pillantások közepette próbáltam valamit kezdeni az appal, majd nagy nehezem, körülbelül fél perc múlva elindult. Úgyhogy az első ülésre ülve a vezető bácsi utálatával övezve haladtam két megállónyi úton, amikor egy másik utas átvette a szerepemet, mert túl gyorsan szállt fel...

Félre ne értsd, túléltem a traumát, de nem esett jól másokat feltartani még fél percet sem + ha nem indul, ez a túlságosan szolgálatba lépett vezető biztos nem visz el, még extraboci pillantásokat vetve sem. Ez a járat pedig viszonylag ritkán jár. (Ja, és ha egy frissítés hozta ezt a bugot és a következőig el sem indul? Akkor letelepedési engedélyt kérek Budaörsön?)

A másik, hogy van egy jó termék, melynek neve: Kiegészítő heti bérlet természetes személyek részére. Ez akkor jó, ha van egy havi vagy negyedéves bérleted, viszont annak lejárta után elegendő egy heti - mert elutazol például. És a havi bérlet árával nagyjából arányosan 2450 forintba kerül, szemben a hetijegy 4950 forintjával. Szóval, nekem a nyaralás előtt pont ilyen kiegészítő heti bérletre lett volna szükségem, de mivel mobilbérletem volt, arra nem váltható ez a kiegészítő! Ezt persze sehol nem írják, csak a sorok között lehet kiolvasni a BKK honlapján, hogy Havi és negyedéves Budapest-bérletek teljes árú változataihoz váltható azok érvényességi idején belül és leadásával. Végülis a mobilbérletet nem lehet leadni. De miután nem vagyok rendszeres látogatója a BKK honlapjának, maradt a koppanás...

És még egy: miért nem olcsóbb kicsit a bérlet, ha elektronikusan veszem meg, hiszen nincs papír, automata, jegyárus, logisztika, csak egy középsz*r rendszer? (Persze Magyarországon még annak is örülhetünk, hogy nem teszik rá a "kényelmi díj" nevű hungarikumot, ahogy a mobilparkolásra.) A MÁV-jegyek 10 százalékkal olcsóbbak, ha appban vesszük meg.

Mindent összevetve mostantól van egy régi-új barátom, akivel sokkal könnyebb az élet, vagyis megkönnyebbültem (és várom a kártya- vagy NFC-alapú bérleteket, addig hagyjanak békén):

Bkkpapirberlet

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

főpolgármester választás vicces kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka tréler reklám Nissan carspotting hajó gólya egyirányú utca Portugália OBB rakomány hómaró biztosítás sofőr röhej Drezda DDR zene halottaskocsi Waze Barkas hókotró tél Frankfurt 4-es metró téli felkészülés kuka FKF buszsáv traktor túlméretes szerelvény autóút üldözés tetőbox prius toyota prius megállás 60-as tábla tábla tapolca kamion rendőrség M0 királynő Trabant motorkerékpár kresz-módosítás kézműves tábla embléma természetkárosítás olajkút zala megye videó akadálymentesítés kereszteződés gyorshajtás útdíj kgfb fekvőrendőr union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia figyelmeztető jelzés 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd közút építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő kerékbilincs MOL Limo trolibusz matrica sorompó alagút hirdetés 1-es út BKV fedélzeti kamera zöld fénysorompó rendszám m3-as autópálya dashcam vasúti átjáró büntetőfékezés félsorompó ittas vezetés járda busz mentők volkswagen környezetvédelem Hollandia villamos BMW Jaguar roller útburkolati jel Berlin skoda felicia pickup diy közlekedés tűzoltóautó autómegosztó metró Volán büntetés körforgalom Toyota autópálya M1 gyalogos hülyenév közlekedésbiztonság Franciaország hülye kiírás COVID-19 Urban Collëctif ICE opel frontera balesetveszély Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás közlekedési lámpa Európa Lime németország Párizs dízel korlátozás 5g USA M30 M7-es autópálya M1-es autópálya vasút hoax önvezető autó ZalaZONE online térkép forgalommal szemben aszfaltfestés felfestés autólopás hülyeség hőség győr csákvár figyelmetlenség balesetmegelőzés suzuki felmérés varsó tömegközlekedés elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés francia gazdagrét városépítészet koppenhága fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet mercedes autóroncs vezetéstámogatás elektromos autó talált tárgyak közösségi matchbox Magyar Közút kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 kerékpáros vw bogár vw bogár modell Honda hódmezővásárhely renault visual signature c evolution elektromos motor futár ctis kerékpárút autóipar fizető parkolás kia niro sportage Budaörs lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip mol oldaltávolság józsefváros traffix dashcam taxi jobbra tartás m1-m7 őz vadveszély jog felelősség kár m1m7 kerékpár tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció parkolás szabálytalanság Bubi közlekedési morál hibás tábla utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz India köpködés Szentendre traffipax múzeum felesleges tábla magyarország autómatrica hidrogénautó 8126 sebességkorlátozás BKK 30 közbringa kresz autópálya-pihenő baleset Olaszország mobilozás programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés Svájc baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia ceausescu bukkanó hannover babakocsi kerekesszék árpád híd ötlet horvátország navigáció karlobag kortrijk IAA münchen Budapest Budapest Közút útfelújítás útfelbontás LPG autógáz Dacia Jogger belgium tesla continental Egyesült Királyság 30-as tábla stoptábla kresz tábla elsőbbség egészség biztonsági öv Forma-1 gyerekek mobiltelefon új autó mazda mazda 6 mps tuning rumpold Ausztria benzinkút jövőautó heti összefoglaló

Legutóbbi bejegyzések

Archívum