500 forintos dugódíj jó lesz kezdésnek Budapesten?

Akcióba lendült a Levegő Munkacsoport, napi 500 forintos dugódíj bevezetéséért indítottak petíciót.

Rövid idő alatt be lehetne vezetni egy napi 500 forintos úthasználati díjat a Budapest határát befelé átlépő gépjárművekre. A Levegő Munkacsoport azt valószínűsíti, hogy egy ilyen díj hatására egy időre megszűnne a forgalmi dugók jelentős része, javulna a levegő minősége és kissé fellélegezhetne a város.

A napi Budapest-matrica könnyen bevezethető lenne a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. már meglévő és eddig is hatékonyan működő rendszerével, jelentősebb beruházások nélkül. Egyúttal hasznos tapasztalatokat lehetne gyűjteni arról, hogy a behajtási díj mennyire tudja javítani Budapest közlekedését és környezeti állapotát.

„Budapesten és környékén évente több mint 3000 ember korai halálát és mintegy 3 millió megbetegedést okoz a légszennyezés. A gépjármű-közlekedés okozta környezeti és egészségi károk becslések szerint meghaladhatják az évi 1000 milliárd forintot. Olyan intézkedésre van szükség, amellyel gyors ütemben csökkenthetők ezek a súlyos veszteségek. Az általunk javasolt behajtási díj ilyen intézkedés” – jelentette ki Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.

„Egy napi 500 forintos behajtási díj minden bizonnyal érdemben csökkentené Budapest gépjárműforgalmát. Ugyanakkor a tömegközlekedésre sem hárulna elviselhetetlen többletteher. Tovább lehetne javítani a helyzeten, ha megfelelő feltételeket biztosítanak a telekocsizásra. A havi szinten egy tömegközlekedési bérlet árával nagyjából megegyező mértékű behajtási díj tudatilag és szakmai szempontból egyaránt elő tudná készíteni az általunk már évek óta javasolt kilométer- és szennyezésarányos városi útdíj bevezetését is” – tette hozzá Vargha Márton, a civil szervezet közlekedési témafelelőse.

A napokban zajló Európai Mobilitási Héthez kapcsolódva a Levegő Munkacsoport szeptember 22-én, szerdán az Európai Autómentes Napon a Madách téren demonstrált: stílusosan a XXI. századi ember tragédiájára kívánták felhívni a figyelmet. Arra, hogy túl sok gépjárművet engedünk be városainkba, a sok autó pedig légszennyezésével, zajával, területfoglalásával és baleseti kockázataival rontja mindannyiunk életminőségét. Az egészségesebb és élhetőbb országért tennünk kell, ki kell követelnünk magunknak, hogy a politikusok meghozzák a szükséges döntéseket.

A civil szervezet a témában petíciót indított. Azt szeretnék elérni, hogy a főváros vezetése készíttessen egy megvalósíthatósági tanulmányt a budapesti útdíj bevezetéséről. (via Levegő Munkacsoport)

Címkék

főpolgármester választás vicces kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz rendszám blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris tűzoltóautó Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka tréler reklám Nissan carspotting hajó gólya egyirányú utca Portugália OBB rakomány hómaró biztosítás sofőr hülyenév röhej Drezda DDR Trabant zene halottaskocsi Jaguar Waze Barkas hókotró tél Frankfurt Hollandia 4-es metró téli felkészülés kuka FKF Volán buszsáv traktor túlméretes szerelvény autóút BMW üldözés tetőbox prius toyota prius szabálytalanság busz megállás dashcam 60-as tábla tábla tapolca kamion rendőrség M0 királynő autópálya motorkerékpár kresz-módosítás kézműves tábla embléma volkswagen természetkárosítás olajkút zala megye videó akadálymentesítés kereszteződés gyorshajtás útdíj kgfb fekvőrendőr kresz tábla union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia figyelmeztető jelzés 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd gyalogos közút építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő autómegosztó kerékbilincs MOL Limo trolibusz matrica 30-as tábla sorompó metró alagút hirdetés 1-es út közlekedés Franciaország BKV fedélzeti kamera zöld fénysorompó M1 mentők m3-as autópálya roller vasúti átjáró büntetőfékezés mobiltelefon félsorompó ittas vezetés járda körforgalom villamos közlekedésbiztonság Toyota hülye kiírás büntetés baleset környezetvédelem útburkolati jel Berlin skoda felicia pickup diy közbringa COVID-19 Urban Collëctif Magyar Közút Budaörs autómatrica opel frontera balesetveszély sebességkorlátozás 30 Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás közlekedési lámpa 8126 hibás tábla aszfaltfestés felesleges tábla Lime Párizs dízel korlátozás 5g USA M30 M7-es autópálya mobilozás kresz M1-es autópálya hoax önvezető autó ZalaZONE online térkép Bubi forgalommal szemben kerékpár magyarország autólopás hülyeség hőség győr kerékpáros figyelmetlenség balesetmegelőzés kerékpársáv suzuki felmérés forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés citroen francia gazdagrét városépítészet koppenhága hidrogénautó fiat Gyermekvasút jog vasút parkolás fizető parkolás németország bérlet autóroncs Olaszország elektromos autó Budapest múzeum talált tárgyak BKK közösségi tömegközlekedés

Legutóbbi bejegyzések

Archívum