Szeretjük az okos, meghökkentő, elgondolkodtató, akár sokkoló – tehát végső soron hatékony közlekedésbiztonsági reklámokat. (Ez, amiről ITT írtunk nagyon nem az, de ezek sem, melyekről ITT .)
Ez az olasz kisfilm, melyet az Anas közút- és autópálya-kezelő megrendelésére készítettek, arra sarkallja az autósokat, hogy várjanak a különböző közösségimédia-posztok megtekintésével, tehát a figyelemelterelő mobilozással a vezetés végéig.
A szpotot az 54. Giffoni Filmfesztiválon a legjobb társadalmi célú videoüzenetként díjazták. A díjat Gabriele Muccino olasz származású amerikai rendező adta át (ő rendezte például Will Smith főszereplésével a 2006-os A boldogság nyomában című mozit), hangsúlyozva, hogy „alábecsüljük a telefon figyelemelterelő erejét, mert megszoktuk, hogy különböző helyzetekben közvetlen súlyos következmények nélkül használjuk, de amikor vezetünk, elég egy rövid figyelemelterelés ahhoz, hogy pusztító következményekkel járjon. Éppen ezért az Anas reklámját mindenkinek terjesztenie és látnia kell”. Már önmagával is sokkoló tényként Aldo Isi, az Anas vezérigazgatója elmondta: „A közúti balesetek a fiatalok körében a vezető halálozási okok Olaszországban”.
A két felirat a videó végén (az egyikkel egyetértünk, a másik kicsit agyonvágja a videó üzenetét):
„Amikor vezetsz, minden várhat.”
„A mobiltelefon-használat és a szabályok be nem tartása gyilkosság.”