50-es korlátozás lakott területen kívül az 1-es főúton Bicskénél

Probléma leírása

Bicske mellett, az 1-es számú főútról nyílik már jó pár éve a helyi Lidl parkolója. A parkoló bejáratánál eddig 60 km/-h korlátozás volt érvényben és ez a korlátozás vonatkozott az 1-es útra innen mindkét irányban még pár száz méteren át; az egyik irányban egy körforgalom, egy kerékpárút-átvezetés és egy lámpás zebra, a másik irányban szintén egy lámpás zebra illetve kereszteződés közelségével indokoltan. Az idén azonban megnyílt egy újabb bevásárlóközpont is a Lidl mellett (Jysk, EcoFamily, Rossmann, stb.), így egy újabb parkoló is nyílt az 1-esről. Az útkezelő a korábbi 60-as korlátozást itt 50-esre szigorította.
Meglátásunk szerint a Jysk parkolójának kijáratától Budapest felé az 50-es korlátozás indokolatlan, sőt: komolytalan, tekintve, hogy az egyenes, belátható úton érvényes 50-es korlátozást egy lámpás gyalogátkelőhely előtt egy 60-as korlátozó tábla váltja. A reális sebességhatár megítélésünk szerint (az ezen a szakaszon jellemző forgalom ismeretében) a 70-es korlátozás lenne, de mivel a lámpával is védett zebrára vonatkozóan érvényben van egy előírás, miszerint ezeket a külterületi gyalogátkelőket 60-as korlátozással kell védeni, azt javasoljuk, hogy a Jysk parkolójától Budapest felé az útkezelő állítsa vissza a korábbi 60-as korlátozást, ami közelebb állna a forgalom természetes tempójához, mint a jelenlegi, túlzó 50-es.

Helyszín

Bicske, Szent László u. 50, 2060 Magyarország

Megoldási javaslat

Javasoljuk a Jysk parkolójától Budapest felé a korlátozott szakaszon a korábbi 60-as sebességhatár visszaállítását az 50-es korlát helyett. Sőt: mivel az Egyes útnak ezen a Bicske melletti szakaszán végig nehezen érthető a korlátozás logikája, javasolnánk egy teljes revíziót az útszakaszra; úgy gondoljuk, hogy a Győr felé tartó irányban a körforgalom utáni zebránál közvetlenül fel kellene oldani az addig érvényes 60-as korlátozást, Budapest felé pedig a Kanizsai utca keskeny, korlátozott forgalmú ágának és főágának kereszteződése, tehát szürreális módon két veszélyes pont >>között<< van érvényben 60-as korlátozás; ehelyett a Kanizsai út felső, hegyesszögű kereszteződése elé javaslunk egy 70-es korlátozást, ami csak eddig a kereszteződésig lenne érvényben, így csökkentve a sebességkülönbséget az 1-esre kihajtó járművek és a már azon haladók tempója között, de nem lassítva a forgalmat értelmetlenül a szalagkorláttal is védett, záróvonallal biztosított, enyhe ívű hosszú kanyarban.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

További Problémák

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ