Probléma leírása
Az M6-os autópálya 22-es km-szelvénye közelében lévő, Budapest felé haladó fölhajtójának gyorsítósávja veszedelmesen rövid, ráadásul az autópálya enyhén jobbra kanyarodik és emelkedik. Az előbbi miatt az autópályán haladó későn veszi észre a fölhajtani szándékozót, az emelkedő miatt pedig közepes teljesítményű autóval, pláne teherautóval képtelenség a besoroláshoz szükséges sebességet elérni. Gyakran előfordul, hogy az autópályán haladó nem tud beljebb sorolni a belső sávban haladó miatt, a fölhajtó pedig még lassan halad a rövid és emelkedő gyorsítósáv végén.
Helyszín
Érd, E73, 2030 Hungary
Megoldási javaslat
A gyorsítósávot meg kell hosszabbítani legalább 500 méterrel. Nagyjából a jelenlegi gyorsítósáv végétől már lejt a pálya.
Események
- 2018.10.24.
- Magyar Közútnak kiment a levél. Kiemelten fogják figyelni.
- 2025.03.04.
- Ez az ügy elhalt, de felvettük a kapcsolatot a Bejelentővel, aki megerősítette, hogy ez a probléma még mindig fennáll. Elküldjük a bejelentést az autópálya-kezelőnek. Az M6-oson, ahogy tudjuk, többen kezelik a pályát és pont errefelé van az egyik szakaszhatár a kezelő cégek között. Megpróbálkozunk először a Magyar Közúttal.
- 2025.04.04.
- Megérkezett a Magyar Közút válasza. ---> A hivatkozott csomópontnál a gyorsítósáv hossza megfelel a magyar előírásoknak. Kielégítő műszaki állapotú járművel a gyorsítósávon el lehet érni azt a sebességet, mellyel a főpálya forgalmába be lehet sorolni. A csomópont nem tartozik a balesetveszélyes hálózati elemek közé, a szakaszon az elmúlt 5 évben 1 személyi sérüléses baleset történt, mely utolérés miatt következett be. <---A választ elfogadjuk, az ügyet lezárjuk.
- 2025.06.16.
- Bejelentőnk úgy látja, a Magyar Közút válasza nem elfogadható; az alábbi levelet kaptuk tőle - kérésének megfelelően levelét továbbítjuk a Magyar Közútnak.:A Magyar Közút válasza több mint elkeserítő.Én három dolgot állítottam a gyorsítósáv hosszával kapcsolatban. 1.) "a gyorsítósáv balesetveszélyesen rövid" - a válasz: "A gyorsítósáv hossza megfelel a magyar előírásoknak". Jó, legyen.2.) "emelkedő mivolta tovább növeli a balesetveszélyt" - hol a Magyar Közút válasza?3.) "amelyet még tovább fokoz az autópálya enyhén jobbra hajlása" - itt is ugyanúgy: hol a Magyar Közút válasza? A kérdésem tehát az, hogy a magyar előírások tartalmazzák-e a második és harmadik pontbeli sajátosságokat? Mert a jelek szerint nem.Olyat is válaszolnak, hogy "Kielégítő műszaki állapotú járművel a gyorsítósávon el lehet érni azt a sebességet, mellyel a főpálya forgalmába be lehet sorolni" A "kielégítő műszaki állapotú jármű" gumifogalom, mert abba beletartozik az is, ha valaki pl. 51 KW-is személykocsijával a forgalmijában engedélyezett 1 tonnás utánfutójával közlekedik. Aki az állítja, hogy ezzel a szerelvénnyel a jelzett emelkedőn el tudja érni a besoroláshoz szükséges sebességet, azt az embert nagyon szívesen beültetném egy ilyen kocsiba. Még sík terepen is, padlógázzal (!) határeset a közlekedési szituáció...Végül a Magyar Közút legfölháborítóbb válaszára reagálnék: "A csomópont nem tartozik a balesetveszélyes hálózati elemek közé" - Ezek szerint a tisztelt Magyar Közút csak akkor lenne hajlandó meghosszabbítani a gyorsító sávot, ha egy kamionba hátulról belerongyol egy busz és meghal három ember??Miféle mentalitás ez?Majdnem fogadni mernék rá, hogy a válaszukban említett utoléréses baleset is azért következett be, mert a vonatkozó gyorsítósáv az általam leírt sajátságokkal bír. Ha pedig az a személyi sérüléses baleset halállal végződött volna, akkor is arra hivatkozna a Magyar Közút, hogy "A csomópont nem tartozik a balesetveszélyes hálózati elemek közé"?Miért kell megvárni ártatlan emberek halálát? Miközben tudható, hogy csomópont messze nem átlagos, ezért csak idő kérdése, hogy a folyamatosan kialakuló veszélyhelyzetekből baleset legyen. Mint ahogy lett is...A balesetek kialakulásában az emberi tényező, mint ok, elkerülhetetlen. A Magyar Közútnak nem az-e a feladata, hogy minden csomópontot úgy építsen meg, hogy maga a csomópont a lehető legzavartalanabb legyen?Mert minden zavar növeli az emberi tényező részvételi arányát egy adott balesetben. A vonatkozó csomópont hiába felel meg a magyar előírásoknak, attól még érvényes marad az állításom: ez a csomópont folyamatosan "termeli" a veszélyhelyzeteket. Következésképp a Magyar Közútnak továbbra is volna feladata...Kérem tehát az ügy újranyitását és a levelem továbbítását a Magyar Közút számára.