Honnan kellene itt balra kanyarodni?

Probléma leírása

Kocs községben találtuk ezt a KRESZ-feladványt, ahol egy, az úttest, sőt: egy kereszteződés közepére került villanyoszlop nagyon nehéz helyzetbe hozza, aki a Komáromi útról érkezve balra, a Tatai útra szeretne kanyarodni. Úgy láttuk, a helyiek által bevett rutin a beállás a villanyoszlop mellé, a bal oldali macisajt alá, majd innen kikanyarodás, viszont aki így cselekszik, az belóg a Szabadság tér felől érkezők elé, akiknek pedig elvileg elsőbbségük lenne. Én végül a villanyoszlopot jobbról megkerülve fordultam be balra, de valahogy nem tűnt tökéletesnek a megoldás, mert hát ugye akkor minek-kinek van ott a bal oldali Elsőbbségadás kötelező tábla.
Ez Kocs talán legforgalmasabb közlekedési csomópontja, így különösen nem szerencsés, hogy ilyen bizonytalan itt a forgalmi rend. Az pedig különösen veszélyes lehet, ha valaki a legrosszabb megoldást választva a Komáromi útról érkezve a két macisajt közé, balra áll be kikanyarodni, a Szabadság tér felől érkezők ellenirányú sávjába - a nem jól látható felfestések miatt még ezt is könnyen megtehetik a környéket nem ismerők a gyors döntés kényszere alatt.

Helyszín

Kocs, Szabadság tér 9, 2898 Magyarország

Megoldási javaslat

Ha a villanyoszlopnak mindenképpen maradnia kell, és nem lehet itt egy normális, hétköznapi t-kereszteződést kialakítani, a legelegánsabb megoldás egy kis körforgalom kialakítása lehetne. Ez viszont egy kicsit talán szűk lenne a nagyobb járműveknek, szóval van esély rá, hogy ez műszakilag mégsem járható út. Ebben az esetben a Komáromi út - Szabadság tér íven jól látható felfestésekkel javasoljuk kijelölni a Tatai út felé, balra kanyarodás helyét, ezt meghatározva a tulajdonképpeni kereszteződésnek, a Tatai út - Komáromi úti csatlakozó ívet pedig szintén egyértelműen ki kellene jelölni a Komáromi út felé vezető egyetlen iránynak, amelyen csak a Tatai útról jobbra kanyarodók haladhatnak. Értelemszerűen így a villanyoszlopnál lévő táblát le kellene szerelni.

Események

2025.10.19.
Bejelentettük a problémát a kocsi önkormányzatnak.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

További Problémák

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ