Lerövidített zöld miatt feltorlódó csepeli átjáró

Probléma leírása

A XX. ker., Topánka utcai felüljáró lehajtójában, amelyik a Csepeli átjáróból a Helsinki útra viszi le a belváros és Soroksár felé irányuló forgalmat, a közlekedési lámpa szabad jelzésének idejét pár nappal ezelőtt jelentősen lerövidítették. Ugyanebben a kereszteződésben a Helsinki úton Soroksár irányában haladók balra- és visszakanyarodó sávjának a zöld jelzését ezzel egyidejűleg szintén átprogramozták.

Pár nappal ezelőttig a Helsinki útról a Topánka utca felé balra, illetve a belváros felé visszakanyarodók egy időben kaptak zöld jelzést azokkal, akik a Csepeli átjáró felől a Helsinki útra a belváros felé kanyarodtak le. Ez időnként konfliktusokhoz vezetett, mert a visszakanyarodók a jobbra kanyarodókkal forgalmi viszonyba kerültek, és nem mindenki kezelte jól ezt a helyzetet. Azonban ebben a helyzetben a Csepeli átjáróból jobbra kanyarodó autók közül normális reggeli forgalomban akár 8-10 db is át tudott haladni a zöld jelzésen.

Most külön választották a balra/visszakanyarodók zöld jelzését a jobbra, a belváros felé kanyarodók zöld jelzésétől, és egyben le is rövidítették azt. Ennek eredményeként a belváros felé egy zöld jelzésnél csak 3-4 autó tud áthaladni a korábbi 8-10 helyett.

A Csepeli átjáróból az autók nem tudnak a lehajtóra kanyarodni, mert a reggeli csúcsforgalomban az gyakran vagy folyamatosan telített. Ezáltal feltorlódik a Csepelről Pest felé tartó forgalom a felüljárón, és a Gubacsi híd, a Védgát, az Ady Endre, a Duna, de még a papírgyár melletti Popieluszkó utca forgalma is, ahogy a Táncsics Mihály utcából is nehéz már jobbra kikanyarodni.

Csak azért, mert pár másodpercet (6-8?) lefaragtak a zöld jelzés idejéből.

Helyszín

Budapest, Topánka u. 2, 1203 Magyarország

Megoldási javaslat

Vagy vissza kellene állítani az előző állapotot, és hagyni, hogy egyszerre haladhasson a visszafelé forduló és a jobbra tartó forgalom, vagy, ha muszáj fenntartani a külön zöld jelzést, akkor a felüljáró Helsinki úti lehajtójában mindkét sávjáról engedélyezni kellene a jobbra kanyarodást, a bal oldali sávban megtartva a balra kanyarodás lehetőségét. Jelenleg a bal sávból csak balra, Soroksár felé, a jobb sávból csak a belváros felé lehet kanyarodni. Ezzel akár meg is duplázható a jobbra kanyarodásnál egy zöld jelzésen áthaladók száma, mivel balra jóval kevesebben szoktak csak fordulni, alig 1-2 autó, míg a jobbra kanyarodós sáv csúcsidőben folyamatosan telített. Két sávból 4 sávra lehetne jobbra kanyarodni, úgyhogy a hely is adott hozzá, hogy elférjen mindenki a kanyarodásnál.

Események

2025.10.08.
Elküldjük a bejelentést a Budapest Közútnak, hogy 1) miért változtatták meg 2) mit terveznek, hogy (vissza)javítsanak a helyzeten.
2025.10.21.
Technikai okokból ez a bejelentés nem jelent meg az oldalon. Most már igen.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

További Problémák

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ