Probléma leírása
Az "Általér-völgyi kerékpárút" a hosszához, illetve a magyar kerékpárurakhoz képest egy kifejezetten jó állapotú, kevés forgalomszervezési hibát tartalmazó kerékpárút. Az egyik olyan rész, amin változtatni lehetne, két kanyar, ami éles és beláthatatlan. Semmilyen előrejelzés (veszélyjelző tábla) vagy korlátozás sincs ezen a szakaszon. Persze ha értelmesen végiggondolja az ember, akkor látni fogja, hogy a kanyarokat nem lehet bevenni az előírt maximum sebességgel, ahogy látni fogja azt is, hogy nem tud előzni, mert nem látni, hogy jönnek-e szemből. Mivel ez egy kerékpárút, a KRESZ a 30 km/h-s korlátozást írja elő. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy az én biciklimen van kilóméteróra, úgyhogy tudok viszonylag pontos adatokkal szolgálni. Nekem itt a kanyarokat 25-tel alig sikerült bevenni, ezzel a sebességgel még majdnem zakóztam is, amiért kidobott a kanyar a végén. És akkor még nem is adtuk hozzá az útburkolathoz a vizet/havat.
Előzni pedig szintén roppant balesetveszélyes, mert nem látni, hogy jönnek-e szemből.
Ennek ellenére volt itt múltkor egy előzés, ami tragédiába torkollott. Állítólag a biciklis, aki bátran belekezdett az előzésbe a helyszínen halt meg, míg akivel frontálisan ütközött, az pár nappal később a kórházban. Nagyon furcsállom, hogy még halálos baleset után sem lett megváltoztatva a forgalmi rend.
Videó
https://www.facebook.com/share/1Q6s5PjXPK/
Helyszín
J9F7+VJ Vértesszőlős, Magyarország
Megoldási javaslat
25 km/h-s korlátozás és előzési tilalom bevezetése a két kanyarban, amit esetleg fel lehet oldani a kettő közötti szakaszon. (Előzni tilos és kamionnal előzni tilos tábla már létezik, de vajon kerékpárral előzni tilos tábla is? Ha pedig nem, akkor hogyan lehet előzési tilalmat bevezetni? Nyilván záróvonal felfestéssel, de az nem tartós, pár év után lekopik.)