Probléma leírása
A 8-as út csóri elkerülő szakaszán a csóri ki és behajtásnál a 110 km/óra sebességet 70 km/órára kell csökkenteni. Mivel a ki- és behajtás teljesen biztonságosan kiépített, gyorsító és besoroló sávokkal ellátott így ez a korlátozás indokolatlan. Elegendő lenne a sebességet 90 km/órára csökkenteni, amit egy gázelvétellel biztosíthat az autós és nem kényszerítik teljesen indokolatlanul egy fékezéses sebességcsökkentésre. (Amit nagyon sokan be sem tartanak!)
Helyszín
Csór, E66, 8041 Magyarország
Megoldási javaslat
A 70-es tábla helyett talán elég lenne a 90-es is.
Események
- 2025.02.22.
- Az ügyet felélesztettük és bejelentjük a Magyar Közútnak, mert a táblák még mindig kint vannak.
- 2025.03.04.
- Megérkezett a válasz a Magyar Közúttól:"A 8 számú főút Csórt elkerülő szakasza 2006-ban épült, a jelenlegi kialakítással, a település mindkettő oldalán szintbeni, kanyarodó sávos csomópontokkal. Már az akkori útépítési és forgalomba helyezési engedélyek is a tervezett forgalmi rendet 70 km/h sebességkorlátozással engedélyezték, pedig akkor a főút megengedett sebessége 90 km/h volt. Az illetékes minisztérium elrendelésére 2008. március 15-től a főúton emelt sebesség - 110 km/h – a sebességhatár, de az a csomópontokban a vizsgálatok alapján 70 km/h maradt.Az elmúlt években rendszeresen kapunk az Önével ellentétes tartalmú leveleket Csór település lakóitól, hiszen számukra a csomópontok biztonságos volta 'létkérdés'.Ugyanakkor ismerjük, hogy a csomópontokban magasabb az átlagsebesség, mint a jelzőtáblán jelzett 70 km/h, így felmerült, hogy az engedélyezett sebesség megemelésével közelítsük a sebességértékeket egymáshoz.Tájékoztatjuk, hogy rendelkezésünkre álló KSH adatok szerint a Csór keleti csomópontban a 17+400-17+800 km szelvények között az elmúlt 3 évben 1 súlyos személyi sérüléses baleset történt, a nyugati csomópontban a 21+000 -21+400 km szelvények között pedig 3 baleset, 2 súlyos, 1 könnyű kimenetellel.2023-ban egy csóri kezdeményezés után forgalmi rend felülvizsgálatot tartottunk a rendőrség és a Fejér Vármegyei Kormányhivatal közreműködésével, melynek következtében a forgalmi rend megtartása mellett újabb táblákat helyeztek el munkatársaink és a keleti csomópontban a középső elválasztósávban a fényvédő elemeket 150 m hosszon lebontották a kereszteződés beláthatóságának javítására.Alapvetően a fentiek mellett a csomópontokban lévő közlekedési szituációk, elsősorban a tömegközlekedési járművek, csuklós autóbuszok és a kőszállító teherautók balra kanyarodása, becsatlakozása miatt szükségesnek tartottuk és tartjuk a 70 km/h sebességkorlátozás fenntartását!A jelzőtáblákkal jelzett forgalmi rend megfelel a hatályos jogszabályoknak és a KRESZ előírásainak, a közúti jelzések betartása pedig az illetékes rendőrségi szervek feladata. A 110 km/h megengedett sebességről „90” km/h és „70” km/h táblák lépcsőzetesen mutatják a sebességcsökkentést.Engedjen meg egy idézetet is az ügyben: 'az ütköző test mozgási energiájától függ a sérülés mértéke és ez az energia a sebesség négyzetével arányos. Minél nagyobb az ütközési sebesség, annál hatványozottan nagyobb a mozgási energia, ami egyre súlyosabb sérüléseket okozhat' [Jankó & Siska, 2008] / Kosztolányi-Iván Gabriella : Útkategóriák megkülönböztetésének vizsgálata a járművezetők által látott útkialakítás alapján Doktori értekezés, SZIE 2015./"
- 2025.03.04.
- Elkérjük az anonimizált baleseti jegyzőkönyvet, mert kíváncsiak vagyunk a balesetek körülményeire. Mert ha például azért történtek a balesetek, mert 500-zal ment az egyik autó, akkor felesleges a többi autóst zaklatni ezzel a korlátozással.