Veszélyhelyzetet okozó sebességkorlátozás

Probléma leírása

Ez a kép Hortobágyon a 33. számú főúton, a puszta közepén készült. Nagyon veszélyesnek tartom, hogy egy enyhe kanyarban egyszer csak 40-re kell lassítani, ha szabályos akar lenni a közlekedő. A veszélyes fékezésen túl - véleményem szerint - indokolatlan is ez a korlátozás. Az itt közlekedők szerint ez kizárólag „bírsággyártó” hely.

Helyszín

Hortobágy, 33, 4071 Magyarország

Megoldási javaslat

Tegyenek ki ajánlott sebesség táblát 70km/óra sebességgel.

Események

2021.03.17.
Jogos a felvetés. Ráadásul az eleve szürreális 40-es korlátozás igen hosszan kitart!
2021.06.18.
Véleményünk szerint a KRESZ-ben szereplő, de csak elvétve alkalmazott ajánlott sebesség táblának ez a terület lehetne igazi pilotja.
2021.06.19.
Bejelentettük a Magyar Közútnak az ügyet.
2021.07.07.
Válaszoltak a Nagyar Közúttól:
"Tájékoztatjuk, hogy társaságunk az országos közutak forgalmi rendjének kialakítását az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről szóló 20/1984. (XII. 21.) KM rendeletben meghatározottak szerint végzi, figyelembe véve az útszakasz műszaki jellemzőit, forgalomnagyságát, összetételét, közlekedésbiztonságát, környezeti szempontjait.
Mivel a 33. sz. főút érintett szakaszán (62 km szelvény környezete) a kis sugarú ív hosszú egyenes szakaszok között található, az ív belső oldalán lévő növényzet miatt az útszakasz beláthatatlan, továbbá az ívben évről-évre előfordulnak pályaelhagyással járó, személyi sérüléses-, illetve anyagi káros balesetek miatt vált szükségessé a 40 km/h-s sebességkorlátozás bevezetése.
A panasz bejelentése kapcsán helyszíni szemlét tartottunk, amelyen megállapítottuk, hogy a forgalmi rend az érvényben lévő jogszabályoknak megfelelő, a kint lévő jelzések megfelelő távolságból észlelhetők.
Fent hivatkozottak alapján (vonalvezetés, út környezet, bekövetkezett balesetek) a sebességkorlátozás fenntartását továbbra is indokoltnak tartjuk."
2021.09.17.
Elhatároztuk, hogy bejárjuk a helyszínt és forgatunk.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ