Egy kő a semmiből, avagy veszélyes szegély

Probléma leírása

Ezt a gyönyörúen kiálló kockakövet elég könnyű lenne eltalálni, annál inkább, mivel utána szélesedik az úttest. Előtte az úttestel szintben szintben van a szegély végig, a szalagkorlátig semmi akadály, tehát ez a kő a semmiből jön szembe. A zebra másik oldalán meg lehetett oldani a lejtést, itt nem? Mire gondolt, aki ezt így ide lerakta, aki átvette?

Videó

Helyszín

Budapest, Budai alsó rkp. 16, 1111 Magyarország

Megoldási javaslat

átépítés

Események

2021.03.19.
Jogos. Bejelentjük a Budapest Közútnak.
2021.04.20.
Majdnem egy hónap után válaszoltak is a Budapest Közúttól. Nem elfogadható a válaszuk; először megmutatjuk a választ, aztán megírjuk, miért...
"Az Önök által kifogásolt szegélykő a korábbi szegélyvonallal teljesen egyvonalba esik, csak amiatt magasabb mint az előző szegély, mert az előzetesen kijelölt gyalogátkelőhelynél a szegélysor esélyegyenlőségi okokból le van süllyesztve. A rakpart útpályáján észak felé haladva a gyalogos-átkelőhely felé a süllyesztett szegély mellett szalagkorlát van telepítve, majd a kijelölt gyalogos-átkelőhely található, amelyet megfelelő óvatossággal kell megközelíteni. Az a jármű, amely esetlegesen az Önök által kifogásolt szegélykőre futna rá, ezt megelőzően már elsodorná a gyalogátkelőhelyen átkelésre várakozó gyalogosokat is, így tejesen valószínűtlen ilyen eset előfordulása a szegély vonalvezetése alapján.
A járművek megfelelő sebességgel sávközépen, vagy a középen húzódó egyenes vonalvezetésű útburkolati jel alapján haladnak. Az útpálya megfelelő szélességű a gyalogátkelőhelynél is, ezért bár a híd alatt van kisebb szélesség növekedés, azonban nem szükséges manőverezni, egyenesen lehet továbbhaladni, nincs sáv elhúzás az útvonalon. Mindezek miatt a szegély elé a meglévő gyalogátkelőhely és annak taktilis jelei mellett egyéb plusz jelzést nem tartunk szükségesnek kihelyezni."
Azt gondoljuk, hogy ez VESZÉLYES!!! Azon a kiálló kövön megpattanhat egy út szélére szorított robogós vagy kerékpáros vagy akár a középen elhúzó motorost elegendő és lehúzódó autós. Nincs ott nagy gyalogosforgalom, hogy a Budapest Közút írta helyzet gyakorta előforduljon. Ez - még egyszer - VESZÉLYES, ráadásul gyorsan, könnyen kivitelezhető...
2021.04.27.
Forgattunk is a helyszínen. Szerintünk veszélyes. Írunk ismét a Budapest Közútnak, hogy kb. fél óra munkával szüntessék meg a balesetveszélyt.
2021.05.19.
A bejelentő kiegészítése:
"Látható, hogy az 50-es tábla után van egy enyhe jobbra elhúzás az útban. Itt kerül jóval kijebb a szalagkorlát is, ami az útszűkülettel együtt a padka (és a kő) felé vezeti az autót. Ugyanakkor látható, hogy az elhúzásnál a másik oldalon is sikerült nagyot alkotni, a szegélyt nem ívben vezették, hanem tompaszögben megtörték. Ha dél felől nagyobb jármű pl. teherautó érkezik, az elhűzásnál szinte biztosan átlépi a záróvonalat. Az észak felől érkező azt látja, jön szembe vele átfedésben a jármű, kénytelen teljesen kihúzódni, a szögben megépített szegélyhez. Az eredmény látható, már a képeken is eléggé leamortizálták, jelenleg már rosszabb állapotban van.
Az már csak hab a tortán,hogy dél felől érkezve a bal oldalon az átkelőnél álló gyalogost csak az utolsó pillanatban venni észre, mivel a lépcső takarásában van. Ha esetleg lendületből jön le a lépcsőn valaki és rögtön a zebrára lép, 50-es sebességnél lehetetlen időben megállni. És mikor járnak a hajók, van gyalogosforgalom. Ennek a helynek a maximális biztonságos sebessége legfeljebb 30km/h lenne szerintem."

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ