Probléma leírása
A X. kerület Kápolna utca Havas Ignác utcától a Kőrösi Csoma Sándor utcáig tartó szakaszáról van szó. A Havas Ignác utcai kereszteződést követően, a kint lévő tábla alapján sávot kapnak az autósok és sávot a kerékpárosok. A Kőrösi Csoma Sándor út felé haladva viszont egyre szélesebbé válik az út (anno itt két sáv volt az autósoknak, és nem volt bringasáv). Olyannyira széles, hogy tulajdonképpen két sorban is elférnek egymás mellett az autók, és rendre így is használják a sofőrök, holott a tábla alapján továbbra is csak sáv van.
A kialakult helyzetet magyarázza, hogy a Kőrösi Csoma Sándor úti kereszteződésből a régi rend szerint valóban két sáv halad balra tovább a Kápolna utca felől. Ez vajon hanyagságból maradt így a Kápolna utcai kerékpársáv létesítése után?
Helyszín
Budapest, Kápolna u. 15, 1105 Magyarország
Megoldási javaslat
Vagy már a Kápolna utca vége felé kellene jelezni, hogy kettéosztódik az addigi sáv, vagy a kereszteződésen való átvezetésnél kellene egyértelműsíteni, hogy a Kápolna utcai sáv melyik sávon folytatódik a Kőrösi Csoma Sándor utcában.
Események
- 2025.05.24.
- Több ilyen hely is van a városban - éppen ezért különösen kíváncsiak vagyunk a Budapest Közút állásfoglalására! Továbbítjuk nekik a bejelentést!
- 2025.06.20.
- Megérkezett a Budapest Közút válasza:"A Kápolna utca a Havas Ignác utcai csomóponttól kiszélesedik, azonban a szélessége nem éri az Útügyi Műszaki Előírás szerinti 2 sávos közlekedésre szánt minimális útszélességet. Így a jelzett útszakaszon két közforgalmi sávot kijelölni nem lehet.Viszont valóban jellemző, hogy a Kőrösi Csoma Sándor út csomópontban a Kápolna utcában két sorban sorakoznak fel a járművek. A csomópontban ennek ellenére nem találtunk kiugró baleseti adatokat (2 járműbaleset történt az elmúlt 10 évben). Mivel a csomópont után 2 sávban folytatódik a vonalvezetés, valamint így a felállási sorhossz is kisebb, ezért a Kápolna utcában a párhuzamosan felsorakozó autók véleményünk szerint nem növelik a balesetveszélyt, viszont segítik a forgalom lefolyását.Fentiek alapján az említett szakaszon a jelenlegi forgalmi rend kialakítása megfelelő, azon módosítani (több sávot kijelölni) nem lehet, és mivel a kialakult szokásrend szerinti közlekedés nem jelent balesetveszélyt, valamint a forgalom lefolyását is segíti, így annak korlátozását nem látjuk indokoltnak."
- 2025.07.01.
- Érdekes válasz, mert szeretjük az efféle "népi" megoldásokat, viszont megítélésünk szerint a közút kezelője nem törvényesíthet egy alapvetően szabálytalan helyzetet. Éppen ezért a problémát jelezzük az Útügyi Műszaki Előírásokat szerkesztő hivatalnak, és felvetjük, hogy ilyen speciális esetekben külön jelzéssel legyen lehetőség szűkebb forgalmi sávokat kijelölni.