Zűrös átmeneti forgalomterelés az Üllői út-Haller utca kereszteződésben

Probléma leírása

Az Üllői úton a Nagyvárad térnél a belváros felé vezető oldalon korábban a két belső sávból lehetett balra kanyarodni. Itt most csak a legbelső enged balra fordulni, az eggyel kijjebb lévő sávból egyenesen kellene menni. Ezt sokan eltévesztik és a második sávból fordulnak balra, akár jóhiszeműen is, de 50.000 forintos közig. bírságot kockáztatva.
A másik gond, amikor az autósok ugyanebben a sávban nem veszik észre, hogy rájuk nem a sáv feletti lámpa vonatkozik, hanem egy kisebb ideiglenes lámpa és zöldnél is megtorpannak, megállnak, feltartva a mögöttes forgalmat és balesetveszélyt okozva a fékezéssel.

Videó

Helyszín

Budapest, Nagyvárad tér M, 1091 Magyarország

Megoldási javaslat

A nagy, út feletti lámpa leszerelése a belülről második sáv fölül, az egyenesen terelt egykori balra kanyarodó sáv sokkal látványosabb megvezetése, akár jól észrevehető fizikai terelőelemekkel a kereszteződés torkolatában.

Események

2020.08.08.
Meglepő módon a Budapest Közút szerint ez a helyzet így a lehető legnagyobb rendben van, furcsa logika szerint azért, mert már egy éve így van: "A Nagyvárad téren az Üllői út belváros irányú osztályozójának sávkiosztása 2019 márciusa óta gyakorlatilag változatlan. Habár a kerékpársávok és a buszsávok megjelenése miatt a külső egyenes sáv funkciója változott, a balra kanyarodás tekintetében már több, mint 1 éve változatlan a helyzet. Azt, hogy a csomópontban ideiglenesen csak 1 sávból lehet balra kanyarodni, és a korábbi külső balos sávból egyenesen lehet továbbhaladni, sárga hátterű, így a figyelmet jobban felhívó, besorolásrendjét jelző táblák és sárga burkolati jelek is jelzik. A sávok előtti jelzőlámpákban pedig balos és egyenes nyilak találhatóak, annak megfelelően, melyik mozgásra vonatkoznak. Úgy véljük, hogy így mind a sávkiosztás, mind a jelzők hatálya egyértelműen értelmezhető, és erre a kialakításra az elmúlt több, mint 1 évben nem érkeztek észrevételek. A kezdeti, tavaly márciusi bevezetést követően kapacitáselosztási problémákat észleltünk és arra észrevételek is érkeztek, azonban azokat a lehetőségekhez képest legjobban elhárítottuk már tavaly áprilisban. Összességében a kialakításban nem tartjuk szükségesnek módosítások végrehajtását. Tisztelettel, BUDAPEST KÖZÚT Zrt. Forgalomtechnikai Igazgatóság" Mi azért nem adjuk fel, még küzdünk a forgalmi helyzet egyértelműsítéséért az erre közlekedők számára, hiszen, mint ezt videóban is bemutattuk, számukra közel nem olyan rózsás a helyzet, mint ahogy azt a Budapest Közút - valamiért - képzeli.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ