Nem egyértelmű kötelező haladási irányok a Szent János Kórháznál

Probléma leírása

II. kerület, Szent János kórháznál lévő csomópontnál van a probléma. A Szilágyi Erzsébet fasoron Hűvösvölgy irányból érkezők között rendszeresen vannak olyanok, akik a jobb szélső sávból nem a Városmajor utcára kanyarodnak rá (amerre kéne), hanem balra a Széll Kálmán tér felé. Ezeknek a túlnyomó többsége nem - szándékos - szabálytalanság, hanem figyelmetlenség és helyismeret hiánya.
Rendszeren vannak itt ütközések, sőt néha van olyan, aki behajt a sínekre. Zöld jelzésél a jobb szélső sávból lehetne menni a Városmajor utcába valamit jobbra visszafele fordulva felkanyarodni a Kútvölgyi útra. Ezzel egy időben a Városmajor utcából érkezőknek van még zöld jelzése Hűvösvölgy irányába, valamint azzal párhuzamosan a kerékpárosoknak a Szilágyin keresztbe. Minap egy autós megint balra kanyarodott a Széll Kálmán tér felé és majdnem elütötte a 11 éves gyermekemet, aki szabályosan közlekedett a kerékpár sávon zöld jelzésnél.

Helyszín

Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 65, 1026 Hungary

Megoldási javaslat

Lehet, hogy az a baj és zavarja meg az embereket, hogy a jobb szélső sávban a kötelező haladási irány megjelölés az egyenesen és jobbra. Aki nem ismeri ezt a kereszteződést az gondolhatja, hogy az egyenes a főútvonal követését jelöli és nem jobbra a Városmajor utcába kell bekanyarodnia. Lehet, hogy ennél egyértelműbb lenne az Alkotás úton már használt jobbra jobbra felfestés és kötelező haladási irány tábla.

Események

2020.06.16.
A mi elképzelésünk egyébként egy hatalmas körforgalom kiépítése itt! Már Magyarországon is van példa olyan körforgalomra, melyen villamos halad keresztül (Szeged, Miskolc). Mivel ez, a Szent János Kórháznál hatalmas forgalmú csomópont, az a megoldás lehet jó, hogy amikor jön a villamos, akkor az érintett utak felől/felé pirosat kapnak az autók (Városmajor utca, Kútvölgyi út, Kútvölgyi lejtő), majd miután elment, sárgán villog és mehet a forgalom. Még ezzel együtt is jelentősen megnőne a csomópont áteresztőképessége a mostani - zavaros - állapothoz képest.
2020.06.16.
Az ügyet - az ötletünkkel együtt - bejelentettük a Budapest Közútnak.
2020.07.03.
Választ kaptunk tőlük, íme: "A csomópont nagy kiterjedése miatt előfordulhat, hogy tapasztalatlan, vagy helyismerettel nem rendelkező járművezető nehezebben boldogul. A csomópontban alapvetően a forgalomtechnikai jelzések figyelembe vétele mellett, a közlekedési szabályok betartása esetén a balesetek bekövetkezésének valószínűsége minimális. Természetesen az emberi figyelmetlenségből adódóan előfordulnak kisebb balesetek, ezek azonban jellemzően csak anyagi káros jellegűek. Természetesen munkánk során arra törekszünk, hogy a balesetek száma a lehető legkevesebb legyen, ezért idei évre ütemezve a Szilágyi Erzsébet fasor burkolati jeleinek felújítását is felvettük a programunkba. Ezen kívül a csomópontban a kevésbé rutinos közlekedők segítése érdekében a geometriát jobban leíró „Besorolás rendjét jelző táblát” helyezünk ki. Megjegyezzük, hogy a BKK Zrt. beruházásában tervezik a Szilágyi Erzsébet fasor útfelújítását a Városmajor utca és a Budagyöngye között, amelynek része a Kútvölgyi úti csomópont geometriai módosítása is. A felújítás után a csomópont adottságai kedvezőbbek lesznek, így remélhetőleg a konfliktusok száma is csökkeni fog." Ezzel kapcsolatban a véleményünk a következő: az ügy részben megoldva. Tehát festenek, tábláznak, szuper. (A válasz első része elhanyagolható: persze, hogy csökkennének a balesetek, ha az emberek jobban odafigyelnének, de a forgalomszervezés könnyítse is meg ezt. Ez a terület bonyolult (a legdurvább: a Kútvölgyi lejtőről a Szilágyi Erzsébet fasorra kanyarodni a Budagyöngye felé, de a Széll Kálmán tér felől a Városmajor utcába kanyarodni is kihívás. Továbbra is állítjuk: körforgalom kell ide. Ezt elmondjuk a BKK-nak is!

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ