Indokolatlan, rövid hatótávolságú 20-as tábla a Keletinél

Probléma leírása

A Baross téren, a Keleti melletti kis parkolóutca-hálózatban egy érthetetlen és értelmezhetetlen 20-as táblapár ékeskedik egy kereszteződés előtt. Ez a tábla is remek példa arra, hogyan tompítják el a felesleges jelzőtáblák a vezetők érzékenységét a valóban fontos korlátozásokra is.

Videó

Helyszín

Budapest, Thököly út 1-3, 1076 Magyarország

Megoldási javaslat

A tábla leszerelése.

Események

2024.06.26.
Bejelentjük a Budapest Közútnak!
2024.07.25.
Válaszolt a Budapest Közút: "A kérdéses útszakaszon a Thököly út felől érkezve a járművezetők olyan kereszteződéshez érkeznek, amelyben a pályaudvar felőli irány alá van rendelve a keresztező iránynak, ezt elsőbbségadás kötelező jelzőtáblák is jelzik. A Thököly út előtti jelzőlámpa közelsége, és az ott felálló járművek miatt a kérdéses kereszteződésben, ahol különösen veszély hely burkolati jel is létesült, mindkét irányban különös körültekintéssel kell megközelíteni a kereszteződést, ezt hivatott jelezni a 20 km/h sebességkorlátozást jelző táblapár is. Ezen a kialakításon nem kívánunk változtatni."
2024.07.26.
Nem fogadtuk el a választ, ezt a viszontválaszt küldtük nekik: "Kedves Budapest Közút - a 20-as táblák egy parkoló kihajtásánál, közvetlenül egy másik kereszteződés után találhatók. Megítélésünk szerint az amúgy is zsúfolt közlekedési szituációban a járművezetők figyelmi szintje eleve kellően magas, a korlátozó táblapár használata pedig kontraproduktív: elvonja a járművezetők figyelmét az úttól, a forgalomtól, a többi közlekedőtől. Az ilyen és hasonló indokolatlan, értelmetlen korlátozó táblák másik problémája, hogy emelik a járművezetők ingerküszöbét a hasonló táblákkal kapcsolatban: minden ilyen felesleges, ostoba korlátozó tábla rontja a szabálykövetési hajlandóságot és rombolja a bizalmat a járművezetőkben a forgalomszabályozás jelzései iránt. Újra kérjük, hogy rendeljék el a táblák leszerelését!
Amennyiben továbbra is fenntartják álláspontjukat a táblák kint maradásával kapcsolatban, szakvéleményt kérünk a helyszíni forgalmi rendről a Közlekedéstudományi Intézettől és a Közlekedési Hatóságtól illetve kormányhivatali eljárást kezdeményezünk a forgalmi rend megfelelőségével kapcsolatban. Kérem, szíveskedjenek 8 napon belül válaszolni kérdésünkre: fenn kívánják-e tartani itt a jelenlegi forgalmi rendet, maradnak-e a 20-as táblák a kereszteződésben?"
2025.03.17.
Felfrissítettük az ügyet, személyes üzenetet küldtünk a Budapest Közút műszaki vezérigazgató-helyettesének, amelyben megkérdezzük, hogy TÉNYLEG nem lehet-e tenni semmit a látványosan felesleges táblákkal kapcsolatban.
2025.03.28.
Megérkezett a válasz: a Budapest Közút hivatalosan jelzett vissza a műszaki vezérigazgató-helyettesnek címzett újabb kérdésünkre, eszerint "Hivatkozva Szabó Gábor műszaki vezérigazgató-helyettes úrnak címezett megkeresésére tájékoztatjuk, hogy a tárgyi ügyben korábban küldött válaszunkat, illetve álláspontunkat továbbra is fenntartjuk".
2025.04.08.
Állásfoglalást kérünk a Közlekedéstudományi Intézettől a Keletinél alkalmazott forgalomszabályozási megoldással kapcsolatban.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ