A Párizsi Autószalonon nem kelt valami nagy érdeklődést egy hétköznapi elektromos Renault Mégane- Ha viszont valaki gyakorló és a téma iránt érdeklődő villanyautós, biztosan megtorpan ennél a standnál, hogy alaposan megnézze, mi is az a fura fekvőrendőr ott a Mégane előtt? Illetve mi az a korong, ami egy pulton emelkedik ki ebből a fekvőrendőrből? Csak nem egy induktív töltő?
De bizony az. Az Up &Charge nevű francia startup azt állítja, ők végre megcsinálták életképes, elérhető és hatékony formában azt, amit eddig senki. Készítettek egy olyan indukciós töltési rendszert, ami akár már forgalomban lévő autók minimális, még a garanciát sem érintő átalakításával és egy könnyen, gyorsan és viszonylag olcsón telepíthető, egyszerűen az elektromos hálózatra köthető töltő garázspadlóra szerelésével megvalósítja sokak álmát, a kábelmentes töltést.
A töltő vevőoldala nagyjából kétórányi munkával felszerelhető egy csomó olyan hétköznapi villanyautóra, mint a Renault Mégane e-Tech Electric, az adó pedig háromfázisú bekötéssel és a padlóhoz csavarozással már kész is a töltésre. Az átvihető teljesítmény 7-22 kW lehet, ami megfelel egy átlagos otthoni vagy mélygarázsi AC-töltő képességeinek. A töltés hatékonysága állítólag 95%-os, és ehhez +/- 10 centiméteres pontosággal kell a töltő fölé parkolni. A manőverezést természetesen az autó infotainment rendszerébe integrált visszajelzés segíti.
Beparkolás után a kis pódiumból a töltő "adója" nagyjából 2 milliméteres hézagot hagyva emelkedik fel a "vevő" alá. Külön rákérdeztünk: a rendszer macskabiztos is, a töltő kerek felülete az összepréselés helyett erőteljes rezgéssel zavarja el az esetleg rátelepedett háziállatokat.
Kerül mindez kétezer euróba, bekötéssel, telepítéssel, az autó átalakításával együtt. Ez alig több, mint egy igényes, szép, netre kötött fali töltő ára. Az Up&Charge viszont kezdetben nem háztartási célú töltők forgalmazásában gondolkodik, hanem flottákhoz szeretne lízingdíjért kihelyezni ilyen töltőket, próbálnak nyilvános, online térképen látható hálózatot építeni az induktív töltőkből illetve tárgyalnak az autóiparral is, hogy töltőjük vevőrésze akár gyári extraként is megvásárolható lehessen.