Az új, Navigard nevű rendszer célja az autópálya-hálózat forgalmának figyelése lesz; automatikusan észlel majd számos szabálysértést vagy a helytelen viselkedést a volánnál. A projekt az Autostrade per l'Italia (Aspi) és az állami rendőrség együttműködéséből született, és 2027-től áll szolgálatba az Aspi által kezelt autópályákon. Gyakorlatilag a Tutor (átlagsebességet mérő rendszer) helyébe lép és számos fejlett technológia – például radar, videokamerák, sőt drónok – együttes képességét használja ki: a központi rendszerben egyesített információk lehetővé teszik az adatok feldolgozását a szabálytalanságok vagy kockázatok felderítése érdekében, aminek köszönhetően célzottan és hatékonyabban lehet majd beavatkozni azok orvoslására.
A Movyon által kifejlesztett platform többek között képes lesz arra, hogy érzékelje a járművek átlagsebességét, és jelentse, ha túllépik az előírt határértékeket, vagy hogy nyomon kövesse a járművek mozgását a számukra tiltott sávokban, felmérve, hogy például a nehézgépjárművek betartják-e a jobbra tartást. Az alagutak biztonsága szintén a Navigard feladata lesz. A legmodernebb érzékelők és kamerák sorozatának összegyűjtött adatait mesterséges intelligencia algoritmus kezeli majd, ami (aki?) 2026-ra képes lesz észlelni az 500 méternél hosszabb alagutakban a szembejövő járművek felbukkanását vagy bármilyen akadály megjelenését. A rendszer szintén képes lesz dinamikusan értékelni az áthaladó járművek megengedett tömegének betartását, és jelentést továbbítani a rendőrségnek, hogy ellenőrzést kérjen. Ugyanezzel a technológiával a veszélyes árukat szállító járművek teljes útvonalát is nyomon lehet majd követni, és azonnal fel lehet ismerni a jogsértést, ha azok illegális útszakaszokon haladnak.