Franciaország már keményen dolgozik azon, hogy eltüntesse a ma ismert, belső égésű motorral, autókra épülő közlekedést. Céljukat már mutatja több radikális sebességcsökkentés Párizsban, a 30 km/órás maximum lehet az új norma. Ezzel együtt az új megoldások is teret kapnak, három nagy francia cég összeállt, és megmutatták, hogy képzelik el a nagyvárosok közlekedésének jövőbeli eszközét.
A The Urban Collëctif keretein belül a Citroën, az Accor és a JCDecaux működik együtt.
Közös céljuk olyan optimális mobilitási megoldás kidolgozása, amely mindenki számára elérhetővé és élvezhetővé teszi a városi területeket, és fenntartható módon javítani tudja a városlakók életminőségét.
A mobilitás a mindennapi élet alapvető szükségletei közé tartozik, különösen a városokban. Nagy
vonzerejüknek köszönhetően a nagyvárosok lélekszáma egyre nő, ezért a közlekedés mikéntjét újra kell
gondolni.
Az önvezető járművek remélt megjelenésével enyhülhet ugyan a városok zsúfoltsága, de ezek a megoldások
középtávon nem gazdaságosak, mivel az autonóm vezetési technológiák költségei a felhasználási
arányhoz képest magasak.
A helyzetre válaszul a Citroën, az Accor és a JCDecaux úgy döntött, hogy összefog és The Urban Collëctif
néven létrehoz egy kreatív és elkötelezett közösséget. Mivel mindannyian meg vannak győződve arról,
hogy a jövő mobilitásában kiemelt szerepet fog kapni a biztonság és a mindennapi kényelem, a projekt
szereplői 200 év innovatív megoldásaira építve egy forradalmi mobilitási koncepciót dolgoztak ki.
A Citroën Autonomous Mobility Vision elnevezésű, nyílt fejlesztésű modellen alapuló koncepció a
következőkre épül:
- egy önvezető elektromos járműalap, a The Citroën Skate
- és különböző rendeltetésű mobil kapszulák, azaz podok.
Az alap és a mobilitási szolgáltatások szétválasztásának köszönhetően a koncepció nagy előnye, hogy az
önvezető technológia maximális használata mellett nagyszámú szolgáltatást tesz lehetővé.
A The Citroën Skate ugyanis a Citroën évszázados szakértelmének köszönhetően bármilyen podot képes előre
meghatározott útvonalon, igény szerint, a lehető legnagyobb kényelem biztosításával mozgatni.
Maga a szerkezet egy gömbkerekeken guruló platform, ami maximum 25 km/órás tempóval képes haladni. 2,6 méter hosszú és 1,6 méter széles, tömege majdnem 500 kilogramm.
A The Urban Collëctif projekt keretében tervezett podok jól illusztrálják a szabad fejlesztésben rejlő
lehetőségeket, de hogy ebből a gyakorlatban mi tud megvalósulni, az még a jövő zenéje. Bármennyire is bíztatóak ugyanis az önvezető autós próbálkozások, egyelőre egyik sem elég hatékony, a városi közlekedéshez pedig több kell mint két fehér vonal követése.