Extra funkciót kaphatnak a Tesla töltőkábelei
Az elektromos töltőállomásokon gyakran érik kellemetlenségek az odaérkező villanyautóst. Vagy az állomások vannak túl nagy távolságra egymástól, vagy a töltőpont kevés, vagy műszaki hibás a töltőfej, és az ellopott töltőkábel sem ritka. A Tesla ezért olyan kreatív megoldásokat tesztel, amellyel megakadályozhatja a töltőkábel-lopásokat a Supercharger töltőállomásain.
A Tesla rengeteg egyenáramú gyorstöltő állomást üzemeltet. Ezek a nagy elektromos teljesítmény miatt fix, nagy keresztmetszetű, sok értékes színesfémet tartalmazó kábellel rendelkeznek - ezért kedvelt célpontjai a fémtolvajoknak.
Az itt látható kísérleti megoldást Seattle-ben alkalmazzák. A furcsa vastag kábel a töltőkábel köré csavart tömlőtől ilyen vastag, ami festéket tartalmaz, ami a kábel elmetszésekor összefesti a környezetét. Valahogy így. Emellett feliratot is gravíroznak a fémbe, "A Tesla tulajdona" felirattal. Utóbbi megoldástól azt várják, hogy a feliratot látva majd senki nem veszi át a tolvajoktól a fémet.
Elektromos haszonjárművek érkeznek a Renault-tól
A Renault három teljesen új elektromos kishaszonjárművet mutat be, amelyek 2026-ban érkeznek meg a piacra. A francia autógyártó nemrég bemutatta, hogy néznek ki ezek a modellek és milyen néven futnak majd. Az alábbi három nevet kell majd megjegyezni: Estafette, Goelette és Trafic.
Az Estafette E-Tech a Renault 1960-as évekbeli kisteherautójának modernkori újraértelmezése, amelyet elektromos járműként képzeltek el a városi használatra, a logisztikai lánc "utolsó kilométeres" kiszállításaihoz.
A Goellete E-Tech egy könnyű haszongépjármű felelevenítése elektromos változatban; az eredetit 1956-tól kezdődően tíz évig gyártották. Háromféle formában lesz elérhető, alvázfülkés, dobozos és platós változat készül majd belőle.
Végül, de nem utolsósorban jön az új Renault Trafic E-Tech, ami a népszerű, több, mint 2,5 millió példányban gyártott, 1980 óta létező modell új generációjának elektromos változata. A Renault az elektromos haszonjárműveket a franciaországi Sandouville-i üzemben gyártja majd, az előzetes tervek szerint az új modellek valamikor 2026-ban kerülhetnek piacra.
Ha akarom, motor, ha akarom, motorosszán
Ha egész évben nyeregben maradnál, akkor is, ha csüdig érő hó lepi el a környéket, akkor ez a te járműved. Nyáron közúti közlekedésre alkalmas elektromos kismotorként használható, télen pedig egy rövid átalakítás után motorosszán faragható az Avvenire Comba névre hallgató jószága.
Motorként 60 km/órás sebességre képes a 110 kilogrammot nyomó jármű, 130 kilogramm a terhelhetősége, és 72 voltos, 3,6kWh-s, kivehető lítiumion akkumulátor látja el energiával 5 kW-os motorját. A kettő az egyben járműért 9999 dollárt kérnek és február végén kezdik a megvásárolt példányok kiszállítását.
Valahogy így változik át kismotorból motorosszánná: