Két kerék, két akksi, két motor
És persze kétkerék-hajtás. Ezt mind megkapod, ha a Enffe EAES-2D Ultra elektromos bringáját választod. Ami ezekkel a paraméterekkel igazán alkalmas arra, hogy télen is bringázzon vele a tulaja. Már ha valaki ebben leli örömét.
Kinézete mellett a tudása is elég ütős: 3000 wattos csúcsteljesítményre, 23 mérföld/órás végsebességre és 200 mérföldes (*) hatótávra képes. Hajtásáról két darab 48 voltos feszültségű, egyenként 1500 wattos, 184 Nm nyomatékú agymotor gondoskodik, melyeknek az energiát szintén két darab, külön-külön 22,5 Ah-s akkumulátor szolgáltatja.
A: 182,1 cm
B: 124 cm
C: 85,1 cm
D: 30 cm
E: 86,1 cm
F: 121,9 cm
G: 70,1 cm
Ezen felül hétfokozatú Shimano váltó, Tektro hidraulikus tárcsafék, 20 colos felnikre húzott irdatlan széles abroncsok teszik ütőképessé a gépet, de nem hiányzik róla a dupla fényszóró, az irányjelző, a duda, az ergonomikus ülés és az LCD műszerfal sem. A katalógus szerint fekete és sárga színben vásárolható meg, 1399 dollárért.
(* tesztek szerint az 50 mérföld a valós érték)
Forrás: Enffebike
Kihasználatlanul áll a töltőd? Oszd meg másokkal!
A BYD mostantól lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy megoszthassák otthoni elektromos autó töltőjüket másokkal is. Ehhez csupán egy alkalmazást kell használniuk.
A BYD az Airbnb-től leste az ötletet, csak itt nem a lakásodat adod oda másoknak, hanem a töltődet. Persze ezt sem ingyen. Ez egész ravasz, és roppant költséghatékony módja annak, hogy egy csapásra, a jelenleg rendelkezésre álló nyilvános elektromos autó töltőpontok száma megsokszorozódjon. A BYD gyakorlatilag a már kiépített töltőrendszerek kapacitását használja ki, ezeket alakítja megosztott erőforrássá.

Az Airbnb-hez hasonlóan a töltőmegosztó alkalmazás is lehetővé teszi a töltő tulajdonosa és felhasználója számára, hogy egymás között rendezzék az árazást, az elérhetőséget és az egyéb tranzakciós részleteket. Az elérhetőségi adatok és az üzenetküldés is az alkalmazáson keresztül történik.
Hogy adó- és energiajogi szempontból Magyarországon mindez mennyire bírna legálisan működni, abba még nem mertünk belegondolni.
Forrás: CNC
A világon minden negyedik eladott új autó elektromos
Bár még nincs vége az évnek, de a statisztikák szerint a 2025-ben újonnan eladott autók 25 százaléka már biztosan elektromos lesz, illetve volt. Az eredményhez egyre inkább hozzájárulnak a feltörekvő piacok is, ahol néhány éve még minimális volt az elektromos autók részaránya.
Az elemzésből kiderül, hogy az elektromos járművek elterjedése valóban globálissá vált. Jelenleg 39 olyan ország szerepel a statisztikában, ahol az elektromos járművek az új autóeladások több mint 10 százalékát teszik ki, szemben a 2019-es néggyel.
A Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetsége (ASEAN) 2025-ben jelentős szereplővé vált az elektromos járművek globális elterjedésében. Szingapúr és Vietnám körülbelül 40 százalékos elektromos járműeladási részesedést ért el, meghaladva az Egyesült Királyságban és az EU-ban tapasztalt szintet is.
Indonézia idén elérte a 15 százalékot, először megelőzve az Egyesült Államokat. Thaiföldön 20 százalék az EV arány, ahol 2025 első három negyedévében több elektromos járművet adtak el, mint Dániában.
De Ázsián túl más régiók is elkezdtek belehúzni. Latin-Amerikában Uruguay elérte a 27 százalékos elektromos jármű részesedést, ami nagyjából megegyezik az EU-ban mért aránnyal. Stabil növekedést mutat Mexikó és Brazília, amelyek megelőzik Japánt, ahol 2022 óta mindössze 3 százalék az elektromos járművek aránya. Törökország elérte a 17 százalékot, megelőzve Belgiumot.
Talán nem meglepő, hogy a feltörekvő piacok leginkább kínai elektromos járműveket vásárolnak. 2023 közepe óta a kínai elektromos járműexport növekedésének szinte teljes egésze nem OECD-piacokról származik.
Brazília, Mexikó, az Egyesült Arab Emírségek és Indonézia szerepel a kínai elektromos járműexport tíz legfontosabb célállomása között idén. Ezekben az országokban támogatják az elektromos járművek elterjedését, többek között adócsökkentéssel.
Forrás: Ember Energy





