Két kínai óriáscég dolgozik az akkumulátorcsere felpörgetésén
A hét elején jelentette be a BYD elképesztő teljesítményű, 1000 kW-os gyorstöltőrendszerét, amivel nagyjából egy belsőégésű autó tankolásához mérhető idő alatt lehet feltölteni egy elektromos autót. De nem mindenki a felfoghatatlan teljesítményű gyorstöltésben látja a megoldást. Hanem inkább az akkumulátorcserében, amivel szintén percek alatt lehet feltöltött akkumulátorhoz jutni.
A rendszer elterjedésének egyik legnagyobb akadálya a szabványosítás hiánya volt. Legalábbis eddig. Most ugyanis az elektromos autózás két nagyágyúja, az autógyártó NIO és az akkumulátorfejlesztés- gyártásban első CATL csapott egymás tenyerébe, hogy együtt jussanak közelebb a rendszer szabványosításához és elterjedéséhez.
A NIO és a CATL azt tervezi, hogy az akkumulátor kutatás-fejlesztéstől, a csereszolgáltatásokon, az eszközkezelésen túl az akkumulátorok újrahasznosítását is maguk oldják meg, amivel végső soron még kényelmesebbé, vonzóbbá tehetik az elektromos autózást.
Roller-visszahívás balesetveszély miatt
Körülbelül 220 000 darab Segway elektromos rollert hívnak vissza. A népszerű Ninebot Max G30P és Max G30LP elektromos rollerekkel az összecsukó mechanizmussal kapcsolatos biztonsági problémák miatt kell a tulajdonosoknak felkeresni a legközelebbi szervizt, ahol az ellenőrzés és a javítás is ingyenes.
Az Egyesült Államok Fogyasztói Termékbiztonsági Bizottsága szerint ez a meghibásodás a jármű összecsuklásához vezethet, ami jelentős leesési kockázatot jelent, és súlyos sérüléseket okozhat. A Segway 68 olyan esetről számolt be, amikor az összecsukható szerkezet meghibásodott, és eddig 20 sérültről számoltak be. Ezek a sérülések a kisebb horzsolásoktól és zúzódásoktól a súlyosabb balesetekig terjedtek, egészen a csonttörésig.
A visszahívásban a 2020 januárjától egészen 2025 februárjáig értékesített példányok érintettek. A Segway Ninebot Max sorozata a nagy teljesítmény, a megfizethető ár és a könnyű hordozhatóság miatt népszerű. Kis helyigényével, összecsukható kialakításával és 20 mérföld/órás csúcssebességével vonzó alternatívája akár a tömegközlekedésnek, akár az autózásnak.
Kaliforniában már több a töltőpont, mint a benzinkút
Kaliforniában jelenleg 178 549 nyilvános és megosztott magán elektromosautó-töltő található, ami 48 százalékkal több, mint a hagyományos üzemanyagot kiszolgáló kútoszlopok száma. Bár az USA jelenlegi elnöke nem a elektromos autók nagy támogatója, mégis vannak államok, ahol továbbra is fontosnak tartják a villanyautózást,; Kalifornia is ezek közé tartozik.
A California Energy Commission (CEC) becslése szerint körülbelül 120 000 benzines töltőállomás található az államban, szemben a 178 000 nyilvános és megosztott magán elektromos töltővel. A CEC szerint ez több mint 162 000 AC és közel 17 000 egyenáramú gyorstöltőt jelent, és még ehhez hozzá sem számolták a családi házakban kialakított magán töltőpontokat.