A reptér réme lehetsz ezzel a bőrönddel
Rengeteg értelmetlen dologba lehet belefutni amikor az ember különféle kínai webshopok lapjait böngészi. Ott hirdetik az alábbi, elektromos-hajtású utazóbőröndöt is. Ha unod a nagy repterek kapui közötti hatalmas távolságokat, vagy csak fel akarod hívni magadra a figyelmet, akkor mindenképp olvass tovább.
Nem olcsó, nagyjából 380-400 ezer forint körüli áron mérik ezt az önjáró bőröndöt, amivel soha többé nem kell gyalogolnod a reptéren. A bőrönd ugyanis pár mozdulattal egy furcsa járművé alakítható, amire ráülve fáradság nélkül érheted el akár a müncheni reptér legmesszebb lévő kapuját is. Csak győzd kerülgetni a többi utast, mert a bőrönd akár 30 km/órás sebességre is képes, és reptéri körülmények között - sima útfelület - akár 13 kilométert is gurulhatsz vele. 400 wattos motorját 20 Ah-s lítiumion akkumulátor látja el energiával.
Hogy igazán kényelmes legyen, lehet vele tolatni, felszerelték tempomattal, és elektromos fékkel. Teherbírása 125 kilogramm. Emellett természetesen gurulós táskaként is használható, 32 liternyi cucc fér bele és persze powerbankként is használható.
Óvatosnak kell viszont lenni a gurulós kofferral, mert például Japán egyes repterein már elkezdték betiltani az eszközt és komolyan bírságolni a használatát, olyan sok volt a vele kapcsolatos közlekedési baleset a terminálokban.
Még szinte el sem terjed, máris versenyeznek vele
Láttál már eVTOL versenyt? Hamarosan lehet, hogy fogsz. Az eVTOL - függőlegesen fel és leszállni képes, elektromos hajtású légi jármű - valami olyasmi, ami a valószínűleg soha meg nem valósuló repülő autó helyébe léphet. Megoldhatja a sűrű városok közlekedési gondjait, hiszen nem igényel utat, és helyből képes fel- és leszállni, bár valószínűleg sokáig még csak a tehetősek hobbija lesz. Hasonlóan az eVTOL versenyekhez, ami hamarosan akár el is terjedhet. Látványosnak tényleg látványos, ahogy a felfújt akadályt kerülgetik a repülő izével.
A járműveket gyártó Jetson szerint a ONE eVTOL irányítása kevesebb mint 60 perces repülési gyakorlat alatt elsajátítható, és egész hamar megszerezhető rá a jogosítvány. Eddig 471 darab járművet adtak már el, darabonként 128 ezer dolláros áron.
Tízmillió dolláros hulladékkezelő
A BMW dollármilliókból épít új, az elektromos járművek akkumulátorainak újrahasznosítására alkalmas üzemet.
A német autómárka az elektromos járműveinek gyártási költségének radikális lefaragására törekszik, és az új üzem az akkumulátorokhoz szükséges ritka és drágán beszerezhető nyersanyagok forrásaként is hasznos lehet a jövőben.
Az akkumulátorok szétszerelése után kinyert anyagokat rögtön vissza is forgatják az akkumulátorgyártásba. A módszer kiváltja az energiaigényes vegyi és termikus feldolgozási módszereket, és azonnal olyan drága nyersanyagokhoz juttatja a BMW-t, mint a lítium, kobalt, grafit, mangán, nikkel és réz.
Az új újrahasznosító központ az alsó-bajorországi Straubing-Bogen kerületben, Kirchrothban épül fel. Az építési munkák a tervek szerint már 2025 második felében elkezdődnek.
Novemberben tovább csökkent az elektromos autók eladása Európában
Az Inside EVs információi szerint novemberben 9,5 százalékkal csökkent az új elektromos autók forgalomba helyezése EU-ban, az előző év azonos időszakához hasonlítva. Nem állnak jobban a PHEV eladások sem, ott 8,6 százalékkal csökkentek az eladások novemberben.
Hasonlóan rosszul teljesítettek a hagyományos, belsőégésű motorral felszerelt dízel, benzin, és gázüzemű autók is, egyedül a hibridek eladása nőtt - igaz, manapság már szinte nincs is autó, amibe legalább egy mild-hibrid rendszert ne szerelnének be -; itt 16,4 százalékos a bővülés az előző év hasonló időszakához mérten.