Ha azt hiszed, Budapesten a sok, széles, pollerekkel védett, alig használt biciklisáv luxusnak számít, akkor kapaszkodj meg. Dubaj közel 100 kilométernyi légkondicionált alagúthálózatot épít, hogy a pusztító hőségben is komfortosan tekerhessenek bennük a biciklisek.
Az egész éves izzadságmentes bringázást biztosító úthálózat az állam fenntartható mobilitási stratégiájának része, ami kényelmes, biztonságos és autómentes környezetet nyújt a biciklizni vágyóknak. Az úthálózat otthonokat, munkahelyeket és az alapvető szolgáltatásokat köt majd össze, zöld zónákkal, pihenőhelyekkel és közösségi terekkel kiegészítve.
Hogy ez az egész őrület tényleg valamennyire zöld is legyen, az egész rendszert megújuló forrásból származó energiával működtetnék, ezzel is támogatva az aktív közlekedést, az egészségesebb életmódot és az éghajlatváltozáshoz alkalmazkodó városi jövőt.
Vannak kétségeink azzal kapcsolatban, hogy ez mennyire lesz életképes az aranyozott, háromtengelyes G-Klasse-k és 1000+ lóerős sportkocsik világában. Dubaj jelenleg 557 kilométernyi kerékpárúttal rendelkezik – többek között a híres Al Quadra Cycle Track-kel, ahol akár 180 kilométeres is lehet egy kör - amit a tervek szerint 2026-ra 819, 2030-ra pedig 1000 kilométerre bővítenek.
Az alábbi videó a Al Quadra-t mutatja be:
Forrás: The Cycling Week



