Bicikli, amibe hidrogént tankolhatsz
Az amszterdami mikromobilitási kiállításon mutatkoztak be a svájci Hydroride Europe AG hidrogén üzemű kerékpárjai. Nem is egy, hanem rögtön többféle, különböző kerékpározási módokhoz igazított példányok is szerepeltek a standon. Úgy látszik, az akkumulátoros megoldás az autók, buszok, munkagépek piaca után leszivárog a biciklikig is.
Lényegében a hidrogénes villanybringa is egy elektromos kerékpár, a hajtást itt is villanymotor végzi - az agyba épített 250 Watt teljesítményű példányok - viszont az energiát már nem különféle diktatúrákból származó, környezetkárosító és sokszor nem éppen etikus keretek között bányászott ritkaföldfémek felhasználásával előállított akkumulátorokban tárolják, hanem egy félliteres palackban.
Ennyi kell ugyanis ahhoz, hogy a tüzelőanyagcellás elektromos bringa nagyjából 60 kilométert tudjon menni, legfeljebb 23 km/órás sebességgel. A hidrogéntartály itt kevésbé veszélyes, mint egy autónál, mert a 700 bar-os nyomás helyett itt csupán 10 bar feszíti a palack falát. Persze felmerülhet a kérdés, hogy honnan szerez valaki hidrogént, hogy 60 kilométerenként megtankolja a cangát? Van erre is válasz, a cég házi hidrogéngenerátort is árul. Ebbe csak 2 dl vizet kell tölteni, bedugni a konnektorba, majd 5 óra múlva már el is készült annyi hidrogén, amivel 60 km-t lehet suhanni.
Elektromos töltők az erdő mélyén
Van, ahol még a városban sincs elegendő töltőpont, ahol az elektromos autók akkumulátorait fel lehetne tölteni. Amerikában, Michiganben viszont most az erdő mélyén adott át a Polaris egy töltőállomást. Hogy minek? Természetesen elektromos kisterepjáróknak. Ezek kisméretű, elektromos-hajtású terepjárók, amelyek kinézetre nagyon hasonlítanak egy quadra, de annál nagyobbak, és van szélvédőjük, ajtajuk is.
A töltőállomás egy 160 kilométernyi, látványos, terepjáróval leautózható túraútvonal közelében létesült, távol a civilizációtól. Így nem is annyira meglepő, hogy napelemek is találhatók az állomás tetején és egy 120 kWh-s energiatároló segít áthidalni a termelés és a fogyasztás közötti időbeni eltolódást.
A Polaris márka emellett bejelentette azt is, hogy hamarosan egy tisztán elektromos terepjárókból álló bérautóflottával is készül, hogy a zöldben, zölden, zaj és károsanyag-kibocsátás nélkül terepezni vágyó kalandorok minden igényét kielégíthessék.
Rendőrautó Cybertruck-ból
Nyilván senki nem gondolja komolyan, hogy a rendőrök hirtelen egy halom, darabonként százezer dolláros Tesla Cybertruckra költik a pénzüket, de azért hiánypótló, hogy elkészült az Unplugged Performance Cybertruck kéklámpás átalakítása. A főleg Teslák teljesítmény és aerodinamikai tuningjára szakosodott cég nemrég elindította a járművek rendőrségi igényeknek megfelelő átalakítását végző részlegét is, ott készült ez a tanulmány is.
Persze nem volt teljesen öncélú a mutatvány, hiszen a cég megfizethető árú Tesla modellekből is készít rendőrségi kivitelt. Ilyen például a Modell Y, amely tökéletes választás olyan kapitányságoknak, ahol elkötelezettek az elektromos, emissziómentes üzem mellett, de ésszerű keretek között maradnának. Persze nem itthon, hanem Amerikában.
A lényeg, hogy akinek ez belefér, annak akár a Cybetruck-ból is elkészítenek egy járőrautót. Ami 340 mérföld körüli hatótávval, 2,6 másodperces gyorsulással, terepjáróképességgel, speciális felszereléssel segítheti a rendőrök munkáját.