És ilyenkor még a biciklisnek áll feljebb?

szabálytalan kerékpáros

Az 55-ös főút és az M5-ös autópálya csomópontjánál, Szeged mellett készült az alábbi felvétel. Egy teljesen szabályosan közlekedő autós menetrögzítő kamerájának képsorain az látható, ahogy az autópálya felett átívelő felüljáróra felhajtás közben a semmiből megjelenik előtte egy a sáv szélén, az autóforgalommal szembe közlekedő kerékpáros. Bár már magában az életveszélyes mutatványról is megéri beszélni, a legnagyobb meglepetésünkre még a kerékpárosnak állt feljebb. Amikor a sofőr későn vette észre a helyzetet, a kerékpáros hadonászni kezdett az autós felé, ezzel is nyomatékosítva a nemtetszését. Alább láthatjátok a videót, utána pedig a történtek közlekedésbiztonsági vonatkozását.

Nézzük, hogy kellett volna ezt a helyzetet szabályosan megoldani, illetve miért lenne fontos erre figyelni?

A helyzet elemzésének az alapja, hogy egyáltalán tekerhet-e itt a kerékpáros. Bár elsőre logikátlannak tűnhet, de erről az útszakaszról nincs kitiltva a kerékpáros, hiszen csak így oldható meg, hogy az autópálya egyik oldaláról a másikra át tudjanak hajtani a biciklisek. A felüljáró egyik oldalán azonban egy különálló bicikliútra terelik őket, a másik oldalon pedig legfeljebb az első kereszteződésig hajthatnak a kerékpárosok, ahonnan egy mellékúton kell folytatniuk a tekerést Szeged felé.

Ennek ellenére ilyenkor a kerékpárosoknak a saját haladási irányuknak megfelelő sávban van a helyük!

Ha a felvételt vágatlanul, lassítás nélkül nézzük meg, akkor a szabályosan haladó autósnak nagyjából három másodperce volt reagálni a szalagkorlát holtteréből előtűnő, vele szemben haladó kerékpárosra, ami nagyon kevés idő, főleg egy olyan helyről érkezve, ahonnan nem számít rá az ember. Egy szabályosan, 60 km/órával haladó autó 3 másodperc alatt körülbelül 50 métert tesz meg, illetve az észleléstől számítva nagyjából ugyanennyi idő alatt képes állóra fékezni az autóját új gumikkal és kiemelkedő reakcióidővel. Tehát megállni szinte esélye sincs az autósnak, kikerülni pedig csak akkor tudja a kerékpárost, ha épp üres a záróvonallal elválasztott szomszédos sáv. Ugyanígy az autópályáról a főútra hajtó járművek sem fognak az útjukat keresztező kerékpárosra számítani azelőtt, hogy kihajtanának a főútra, ami tovább rontja a helyzetet. Ebben a szituációban tehát kiemelten igaz, hogy a kerékpárosnak nem viccből kell odafigyelnie a szabályokra, illetve a lehető legkevésbé útban lennie az autóforgalomnak. Ez az útszakasz akkor sem biztonságos a biciklisek számára, ha mindent jól csinálnak, a fenti mutatvány pedig egyenesen a közvetlen életveszély kategóriájába sorolható.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

főpolgármester választás vicces kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka Nissan carspotting gólya egyirányú utca Portugália OBB hómaró biztosítás sofőr röhej Drezda DDR halottaskocsi Waze hókotró 4-es metró kuka FKF traktor túlméretes szerelvény üldözés tetőbox prius toyota prius megállás 60-as tábla tábla tapolca rendőrség királynő Trabant kresz-módosítás kézműves tábla embléma természetkárosítás olajkút zala megye akadálymentesítés kgfb fekvőrendőr union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia figyelmeztető jelzés 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd közút építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő kerékbilincs MOL Limo trolibusz sorompó alagút 1-es út BKV fedélzeti kamera fénysorompó m3-as autópálya dashcam félsorompó járda mentők Hollandia villamos Jaguar útburkolati jel Berlin felicia pickup diy tűzoltóautó autómegosztó metró Volán reklám zene Toyota hirdetés M1 roller hülyenév ittas vezetés videó hülye kiírás BMW közlekedés büntetés skoda gyalogos rendszám matrica körforgalom motorkerékpár Frankfurt vasúti átjáró környezetvédelem kamion kereszteződés busz téli felkészülés tréler autóút M0 Barkas volkswagen büntetőfékezés tél zöld buszsáv gyorshajtás Franciaország hajó autópálya COVID-19 Urban Collëctif ICE opel frontera Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás közlekedési lámpa Lime Párizs dízel korlátozás 5g M30 M7-es autópálya M1-es autópálya vasút hoax ZalaZONE online térkép forgalommal szemben aszfaltfestés felfestés autólopás hülyeség hőség győr csákvár felmérés varsó elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés gazdagrét városépítészet koppenhága fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet talált tárgyak közösségi matchbox kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 modell Honda hódmezővásárhely visual signature c evolution futár ctis autóipar fizető parkolás kia niro sportage lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip mol oldaltávolság józsefváros traffix dashcam taxi jobbra tartás m1-m7 őz vadveszély jog felelősség kár m1m7 elektromos motor tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció Európa Bubi kresz traffipax utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz India köpködés Szentendre Olaszország múzeum felesleges tábla balesetveszély önvezető autó hidrogénautó 8126 renault kerékpárút elektromos autó közbringa mercedes parkolás autóroncs Budaörs bogár vw tömegközlekedés suzuki francia szabálytalanság mobilozás autómatrica sebességkorlátozás autópálya-pihenő hibás tábla vezetéstámogatás USA vw bogár kerékpáros magyarország BKK 30 kerékpár programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés Svájc baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia ceausescu bukkanó hannover babakocsi kerekesszék árpád híd ötlet elektromos jármű navigáció karlobag kortrijk IAA münchen heti összefoglaló Budapest Közút útfelújítás útfelbontás LPG autógáz Jogger belgium jogosítvány tükör continental karácsony stoptábla elsőbbség jövőautó rangefinder egészség Forma-1 ugrató Ausztria mazda mazda 6 mps kerékcsere rumpold BYD bor burgenland sebességhatár octavia lakatolás kiss&ride felnikupak LED világítás gyerekek ugratás repülőtér autószállító BYD Atto 3 sebesség benzinkút fényhíd szigetelőszalag rozsda korrózió Dacia Logan Taliant Thalia Törökország tuning elvesztés pótlás lengyelország Lakó-pihenő övezet szabály várakozás zebra elektromos busz zacskó útépítés dekor 20 Kína útdíj motor állapot karbantartás Passat lökhárító karosszéria javítás kresz tábla Nagy-Britannia biciklis autonóm autózás veszélyes helyzet használtautó import használtautó-import kesztyűtartó barkács használtautó-vásárlás teherautó 30-as tábla Audi Egyesült Királyság fenntartható mobilitás felni kifordított kifordított felni elektromos horvátország homokvihar homok vihar menetrögzítő kamera hidrogén látási viszonyok e-roller légzsák biztonsági öv utasvédelem rádió retró hangszóró klasszikus Lada zsiguli biztonság várandósság hólánc tesla új autó Ausztrália statisztika téli gumi Budapest mobiltelefon mikromobilitás agresszió Honda E:ny1 la motorhiba olajfüst olajfogyasztás euro-norma Vito Mercedes Vito emelkedő beláthatatlan útszakasz nissan ariya orosz autó rakomány tankolás hóember lakópark autógyár fejlesztés infrastruktúra párásodás büntetőpont alkohol irányjelző betegség pszichológia UAZ közterület autó elhagyatott kerítés kreatív roncs retro Dakar dugattyú hidrogénbusz Vision Zero cserbenhagyás lakat swift relatív gyorshajtás elektromos kamion Csehország alkatrész művészet traffix érdekesség infotainment fizetőkapu elektromosautó törésteszt különlegesség dohányzás az autóban alto suzuki alto figyelem figyelmetlen Baja smart lakótelep hagyomány előzés szabálytalan gyermekülés történelem közlekedési morál facebook Magyar Közút figyelmetlen sofőr figyelmetlenség ADAC nyári gumi teszt sainz alonso omoda madrid németország közlekedésbiztonság balesetmegelőzés baleset oktatás

Legutóbbi bejegyzések

Archívum

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ