E-mobilitási érdekességek a nagyvilágból - 2023. 05. hét

Az elektromos mobilitási tranzíció nem csak a közúti autózást érinti, az iparvállalatoknál is zajlik az átalakulás. A K+S, egy német, sóbányászattal és műtrágyagyártással foglalkozó vállalat felismerte, hogy hamarosan megszűnik az utánpótlás dízel terepjárókból és úgy döntöttek, a dolgok elébe mennek: már most megkezdik egy elektromos terepjáró-flotta tesztelését wintershalli bányájukban. (Az üzem Eisenachtól, a Wartburg egykori hazájától nem messze található.) A K+S megbízásából egy villanyautó-átalakításokra szakosodott cég a Toyota J70 pickup robusztus, masszív műszaki alapjait felhasználva, a dízelmotort kidobva épített hat darab elektromos kisteherautót, 120 lóerős teljesítménnyel és a bányavállalat igényéhez méretezett, 110 km-es hatótávot lehetővé tévő akkumulátorral. A töltéshez 12 darab 400 voltos, váltóáramú wallboxot helyeztek üzembe, a töltők energiaforgalmát, kihasználtságát számítógépes rendszer naplózza, felügyeli. A projekt extra kihívása a biztos működés az esetenként 50 Celsius-fokot is elérő bányaüzemi környezetben, a K+S tűzvédelmi csoportjának pedig fel kellett készülnie egy esetleges bányai villanyautó-tűz eloltására is. (Az elektromos autók kigyulladásának esélye kisebb, mint a belsőégésű motoros autóké, ha mégis bekövetkezik egy tűzeset, azt egészen másképp kell kezelni, mint egy klasszikus járműtüzet.) Ha az elektromos terepjárók beválnak, a bányavállalat mintegy 300 hasonló járművet állít szolgálatba csak ebben az egy üzemben.

Kpluss 20230201 Elektromobilitaet 1

Az Autocar indiai kiadása úgy értesült, hogy hamarosan a Royal Enfield is bemutatja első elektromos motorkerékpárját. Az Eicher Motors tulajdonában lévő brit-indiai márka a '80-as években a világ máig egyetlen, nagy sorozatú dízelmotoros motorkerékpárjának gyártója volt. A cég 18-24 hónapos e-mobilitási stratégiája szerint 100-150 millió dolláros beruházással elkészül egy új műszaki építőkészlet (L-platform), az új elektromos modellcsalád első tagja pedig 2024-ben debütálhat a piacon. Az Eicher-csoport egyébként nem most kezdi az elektromos mobilitást, évek óta fejlesztik villany-buszaikat és -teherautóikat.

A BMW nem csak a debreceni beruházással készül az elektromos mobilitásra. Mexikóban 800 millió eurós projekt indult a csupán 2019 óta termelő, jelenleg 3-as, 2-es Coupé és M2 modelleket összeszerelő San Luis Potosí üzem felkészítésére a villamos korszakra. A feladat: az új, 2025-ben bemutatkozó, először Debrecenben, majd Münchenben gyártandó Neue Klasse sorozatú elektromos BMW-modellcsalád helyi gyártásának megalapozása illetve egy új akkumulátor-gyár építése. A tervek szerint 2027-re elkészülő akkugyár ausztrál és argentín lítiumbányákból kapja majd az alapanyagot egy évi 300 millió dolláros keretszerződés szerint. A BMW úgy számol, hogy 2030-ra már autói fele világszerte elektromos hajtású lesz!

1280x854 P90492915 High Res Bmw Group Plant Slp

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

Címkék

főpolgármester választás vicces kapcsolat Ford Ka Brixton Brabus hivatalos Brabusz blog hídpornó Martorell Rudolf Yaris Ford Transit autóreklám autómosó terepjáró vadász gördeszka tréler reklám Nissan carspotting hajó gólya egyirányú utca Portugália OBB rakomány hómaró biztosítás sofőr hülyenév röhej Drezda DDR zene halottaskocsi Waze Barkas hókotró tél Frankfurt 4-es metró téli felkészülés kuka FKF buszsáv traktor túlméretes szerelvény autóút üldözés tetőbox prius toyota prius megállás 60-as tábla tábla tapolca kamion rendőrség M0 királynő Trabant motorkerékpár kresz-módosítás kézműves tábla embléma természetkárosítás olajkút zala megye videó akadálymentesítés kereszteződés gyorshajtás útdíj kgfb fekvőrendőr union kötelező felelősségbiztosítás NÚSZ nosztalgia figyelmeztető jelzés 112 közvilágítás segélyhívó downhill természetvédelem hírek kijárási tilalom aluljáró Lánchíd gyalogos közút építkezés mixerautó betonmixer mixerkocsi street art libegő autómegosztó kerékbilincs MOL Limo trolibusz matrica 30-as tábla sorompó alagút hirdetés 1-es út közlekedés Franciaország BKV fedélzeti kamera zöld fénysorompó M1 rendszám m3-as autópálya dashcam vasúti átjáró büntetőfékezés mobiltelefon félsorompó ittas vezetés járda busz mentők volkswagen hülye kiírás környezetvédelem Hollandia villamos BMW Jaguar roller útburkolati jel Berlin skoda felicia pickup diy autópálya tűzoltóautó közlekedésbiztonság metró Volán büntetés körforgalom Toyota kresz tábla közbringa COVID-19 Urban Collëctif ICE autómatrica opel frontera balesetveszély sebességkorlátozás 30 Spanyolország Isuzu 3-as metró felújítás közlekedési lámpa felesleges tábla Európa Lime németország Párizs dízel korlátozás 5g USA M30 M7-es autópálya mobilozás M1-es autópálya vasút hoax önvezető autó ZalaZONE online térkép Bubi forgalommal szemben aszfaltfestés felfestés autólopás hülyeség hőség győr csákvár figyelmetlenség balesetmegelőzés 8126 suzuki felmérés varsó tömegközlekedés elektronikus jegy forgalomcsillapítás légszennyezés dugódíj levegő munkacsoport ellenőrzés közúti ellenőrzés francia gazdagrét városépítészet koppenhága fiat jegy Gyermekvasút kerékpársáv ergonómia omsz megkülönböztető jelzés bérlet mercedes autóroncs Olaszország vezetéstámogatás elektromos autó talált tárgyak közösségi matchbox Magyar Közút autópálya-pihenő kolodko margit híd autós üldözés 8-as jegybankelnök matolcsy ford f150 kerékpáros vw bogár vw bogár modell Honda hódmezővásárhely renault visual signature c evolution elektromos motor futár ctis kerékpárút autóipar fizető parkolás kia niro sportage Budaörs lakott terület kezdete lakott terület vége genf daru citroen agip mol oldaltávolság józsefváros traffix dashcam taxi jobbra tartás m1-m7 őz vadveszély baleset jog felelősség kár m1m7 BKK tűzoltógarázs e-mobilitási tranzíció parkolás szabálytalanság traffipax közlekedési morál hibás tábla utastájékoztatás húsvét kispolszki pötördi szerviz bicske volánbusz India köpködés Szentendre Budapest múzeum kerékpár magyarország kresz hidrogénautó programajánlómúzeum év körforgalma Vecsés Svájc baki mirai borgwarner kerékpáros stratégia

Legutóbbi bejegyzések

Archívum