Az elektromos mobilitási tranzíció nem csak a közúti autózást érinti, az iparvállalatoknál is zajlik az átalakulás. A K+S, egy német, sóbányászattal és műtrágyagyártással foglalkozó vállalat felismerte, hogy hamarosan megszűnik az utánpótlás dízel terepjárókból és úgy döntöttek, a dolgok elébe mennek: már most megkezdik egy elektromos terepjáró-flotta tesztelését wintershalli bányájukban. (Az üzem Eisenachtól, a Wartburg egykori hazájától nem messze található.) A K+S megbízásából egy villanyautó-átalakításokra szakosodott cég a Toyota J70 pickup robusztus, masszív műszaki alapjait felhasználva, a dízelmotort kidobva épített hat darab elektromos kisteherautót, 120 lóerős teljesítménnyel és a bányavállalat igényéhez méretezett, 110 km-es hatótávot lehetővé tévő akkumulátorral. A töltéshez 12 darab 400 voltos, váltóáramú wallboxot helyeztek üzembe, a töltők energiaforgalmát, kihasználtságát számítógépes rendszer naplózza, felügyeli. A projekt extra kihívása a biztos működés az esetenként 50 Celsius-fokot is elérő bányaüzemi környezetben, a K+S tűzvédelmi csoportjának pedig fel kellett készülnie egy esetleges bányai villanyautó-tűz eloltására is. (Az elektromos autók kigyulladásának esélye kisebb, mint a belsőégésű motoros autóké, ha mégis bekövetkezik egy tűzeset, azt egészen másképp kell kezelni, mint egy klasszikus járműtüzet.) Ha az elektromos terepjárók beválnak, a bányavállalat mintegy 300 hasonló járművet állít szolgálatba csak ebben az egy üzemben.
Az Autocar indiai kiadása úgy értesült, hogy hamarosan a Royal Enfield is bemutatja első elektromos motorkerékpárját. Az Eicher Motors tulajdonában lévő brit-indiai márka a '80-as években a világ máig egyetlen, nagy sorozatú dízelmotoros motorkerékpárjának gyártója volt. A cég 18-24 hónapos e-mobilitási stratégiája szerint 100-150 millió dolláros beruházással elkészül egy új műszaki építőkészlet (L-platform), az új elektromos modellcsalád első tagja pedig 2024-ben debütálhat a piacon. Az Eicher-csoport egyébként nem most kezdi az elektromos mobilitást, évek óta fejlesztik villany-buszaikat és -teherautóikat.
A BMW nem csak a debreceni beruházással készül az elektromos mobilitásra. Mexikóban 800 millió eurós projekt indult a csupán 2019 óta termelő, jelenleg 3-as, 2-es Coupé és M2 modelleket összeszerelő San Luis Potosí üzem felkészítésére a villamos korszakra. A feladat: az új, 2025-ben bemutatkozó, először Debrecenben, majd Münchenben gyártandó Neue Klasse sorozatú elektromos BMW-modellcsalád helyi gyártásának megalapozása illetve egy új akkumulátor-gyár építése. A tervek szerint 2027-re elkészülő akkugyár ausztrál és argentín lítiumbányákból kapja majd az alapanyagot egy évi 300 millió dolláros keretszerződés szerint. A BMW úgy számol, hogy 2030-ra már autói fele világszerte elektromos hajtású lesz!