Persze nem csak ez a két nagyon érdekes, közlekedéssel kapcsolatos dolog van Koppenhágában, de ezt a kettőt sikerült hazahoznom a telefonomban. Az első csak vicces: ha nekem kéne nagyon gyorsan elneveznem egy pizzériát valami tipikusan olasz dologról, biztos ott lenne az első három ötlet között ez is:
A neten rákeresve a helyre kiderül, hogy a FIAT az étterem esetében nem a Fabbrica Italiana Automobili Torino, hanem a Fondaziana Italiana Alimentari Totale rövidítése. Ez magyarul talán Teljesen Olasz Ételek Alapítványa lehetne, persze ennek a rövidítése már feleannyira se vicces.
A másik érdekesség pedig az, hogy Dániában már nem csak érdekességként található egy-két hidrogénautó az ilyesmit gyártó cégek valamelyik bemutatótermében, hanem kint vannak a kocsik az utcán, mint taxik:
Erre is rákerestem, és kiderült, hogy egy tavaly indult mintaprojekt keretében a DRIVR taxiszolgáltató száz darab előző generációs Toyota Mirai-t állított szolgálatba Koppenhágában. Ez nem csak marketingfogás, hanem komoly készülés a közeli jövőre, hiszen egy már elfogadott szabályozás értelmében 2025-től csak CO2-kibocsátás-mentes új taxik állhatnak szolgálatba Dániában, 2030 után pedig már csak ilyen kocsikkal lesz szabad taxizni az országban.