Az M1 ideglenes forgalmi rendje Bicskétől Biatorbágyig a kamionok közé zárja, nem engedi a gyorsabb belső sávba az autókat

Probléma leírása

Az M1 bővítése miatt jelenleg számos helyen komplikált ideiglenes forgalmi rend érvényesül az autópályán. Az egyik ilyen szakaszt látjuk problémásnak. A bicskei (39-es) felhajtótól Budapest felé egészen Biatorbágyig, kb. 20 kilométeren át, két benzinkút mellett is elhaladva úgy oldotta meg a terelést az útkezelő, hogy a "külső", tehát a Bp. felé bal oldali útpályán futó sáv és a "belső" sáv (ami most az Ausztria felé futó pálya belső sávja) között nincs átjárási lehetőség. Ez egyrészt kellemetlen lehet a "belső", tehát a szemközti pályára átterelt forgalom számára, hiszen ők ezen a viszonylag hosszú szakaszon nem tudnak kiállni, ha a szükség úgy hozná, de kellemetlen a "külső" sávon haladó gyorsabb járművek (elsősorban személyautók) számára is, mert ők kiszorulnak ebbe a lassabb, csúcsidőben vánszorgó sávba, nem tudnak besorolni a gyorsabb "belső" sávba. Praktikusan a bicskei illetve a pátyi térségben élők, az M1-re itt felhajtók, fővárosi ingázók számára teszi nehezen tervezhetővé az utazást, hogy beszorulnak a kamionsorba.

Videó

Helyszín

GJ32+HG Bicske, Magyarország

Megoldási javaslat

Bicskénél, a felhajtó után látunk lehetőséget a "külső" sáv forgalmának kiengedésére a belsőbe, egy irányból nyitott záróvonallal, de ugyanitt lehetségesnek látjuk a belső sáv kiengedését is, egy, a "belső" sávra alkalmazott 60 km/h-s sebességkorlátozás mellett. Úgy látjuk, a forgalom tempója ezekre az átsorolásokra itt még csúcsidőben is lehetőséget adna.

Események

2025.10.29.
A javaslatot elküldjük az autópálya-kezelő, MKIF részére.
2025.10.31.
Nagyon gyorsan válaszoltak az autópálya-kezelőtől: "A forgalomtereléseket Társaságunk minden esetben a hatályos Útügyi Műszaki Előírásoknak megfelelően építi ki. A hivatkozott szakasz is közlekedésbiztonsági és balesetmegelőzési szempontból lett így kialakítva.

Az M1-es autópályán a bővítési munkálatok során az ideiglenes forgalomtereléseknél biztosítjuk a 2 sávot mind Budapest, mind az országhatár felé.

Szeretnénk elmondani, hogy kollégáink folyamatosan figyelik a forgalmat az egész szakaszon és amennyiben szükséges újabb megoldásokon dolgoznak, hogy segítsék a közlekedőket. Munkatársaink már vizsgálják annak lehetőségét is például, hogy hogyan lehetne másképp szervezni a forgalmat bicskei felhajtónál.

Korábban már az M1-es gyorsforgalmi út Budapest felé vezető oldalán a Sasfészek-tó csomópontban is változtattunk a forgalmi renden, melyről bővebb információt az alábbi linken kaphat: https://www.facebook.com/reel/1152707493503763."

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

További Problémák

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ