Probléma leírása
Az M1 bővítése miatt jelenleg számos helyen komplikált ideiglenes forgalmi rend érvényesül az autópályán. Az egyik ilyen szakaszt látjuk problémásnak. A bicskei (39-es) felhajtótól Budapest felé egészen Biatorbágyig, kb. 20 kilométeren át, két benzinkút mellett is elhaladva úgy oldotta meg a terelést az útkezelő, hogy a "külső", tehát a Bp. felé bal oldali útpályán futó sáv és a "belső" sáv (ami most az Ausztria felé futó pálya belső sávja) között nincs átjárási lehetőség. Ez egyrészt kellemetlen lehet a "belső", tehát a szemközti pályára átterelt forgalom számára, hiszen ők ezen a viszonylag hosszú szakaszon nem tudnak kiállni, ha a szükség úgy hozná, de kellemetlen a "külső" sávon haladó gyorsabb járművek (elsősorban személyautók) számára is, mert ők kiszorulnak ebbe a lassabb, csúcsidőben vánszorgó sávba, nem tudnak besorolni a gyorsabb "belső" sávba. Praktikusan a bicskei illetve a pátyi térségben élők, az M1-re itt felhajtók, fővárosi ingázók számára teszi nehezen tervezhetővé az utazást, hogy beszorulnak a kamionsorba.
Helyszín
GJ32+HG Bicske, Magyarország
Megoldási javaslat
Bicskénél, a felhajtó után látunk lehetőséget a "külső" sáv forgalmának kiengedésére a belsőbe, egy irányból nyitott záróvonallal, de ugyanitt lehetségesnek látjuk a belső sáv kiengedését is, egy, a "belső" sávra alkalmazott 60 km/h-s sebességkorlátozás mellett. Úgy látjuk, a forgalom tempója ezekre az átsorolásokra itt még csúcsidőben is lehetőséget adna.


