Gyorsforgalmi úton szintbeli kereszteződés kanyarodósáv nélkül

Probléma leírása

A 21-es számú, újonnan gyorsforgalmi út Nagybátonyi lehajtója igen veszélyes, mert egy egyébként is beláthatatlan kanyarban, dombok között fekszik, ráadásul Pásztó felől jövet kanyarodó sáv sem került kiépítésre. A kereszteződés előtt még egy buszmegálló is van, melynek öble nem esik egybe a kereszteződéssel. Több, nem helyi autós ezért, nem ismerve a viszonyokat, a buszmegállóba sorol be, melyből hirtelen kormányvisszarántással kell visszaérkeznie a főútra, majd ismét besorolnia a meredek, beláthatatlan kereszteződésbe.

Helyszín

Bátonyterenye, Béke út, 3070 Magyarország

Megoldási javaslat

Bejelentő javaslata: Kanyarodó, lassító sáv kiépítése a kereszteződés ki- és bekanyarodói számára, esetleg egybekötve a buszmegállóval.

Események

2021.10.27.
Nem értjük a problémát, pontosítást kérünk szépen: a Google Térképen ugyanis látszik a dedikált balra kanyarodó sáv. A jobbra kanyarodás tényleg necces, főleg a helyismerettel nem rendelkezők számára.
2022.08.26.
A Magyar Közút válaszolt. Röviden: a változtatás NEM indokolt. Bővebben:
"A 21. sz. főút nem gyorsforgalmi út, hanem főútvonal, melyet a csomópontokat követően kihelyezett jelzőtáblák is jeleznek.
Ugyan valóban több 110 km/ó emelt sebességű szakasz van az úton, de a kérdéses csomópontban 70 km/ó sebességkorlátozás van érvényben, amelyre LED-es változtatható jelzésképű táblák is felhívják a megengedettnél gyorsabban közlekedők figyelmét.
A csomópont területén lévő autóbuszöbölben útburkolati jel jelzi a megállóhelyet.
A hivatkozott szakaszon önálló jobbra kanyarodó sáv azért nem került kialakításra, mert az oda besoroló nagy méretű járművek kitakarhatják az egyenesen haladó járművet a mellékirányból érkező jármű vezetője elől. A buszmegálló is ezért van kissé távolabb a mellékirány becsatlakozásától. A csomóponton átvezetett két azonos irányú sáv – a forgalomnagyságát is figyelembe véve – lehetővé teszi a mellékirányba történő biztonságos kisorolást.
A csomópont közvilágítással is el van látva, ami javítja az éjszakai áttekinthetőséget. A gyalogosok és kerékpárosok átvezetése aluljárón keresztül történik.
A csomópontban előforduló konfliktushelyzetek alapvetően a sebességhatárok megszegésére vezethetők vissza."

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ