Veszélyes vasúti gyalogátkelőhely

Probléma leírása

A vasúti gyalogátkelőhelyen a Balaton felől a 7-es főút irányába haladva Balatonboglár felé mindössze 20 méterre látni, amikor a terelőkorlátos átkelőhely a gyalogost ebbe az irányba vezeti. A kilátást a pálya mellé helytelenül telepített zajvédő fal akadályozza. A hegesztett síneken közeledő vonatot hallani sem lehet. Egy férfi csak azért kerülte el a balesetet, mert szemből rászóltak, hogy jön a vonat.

Kiegészítés: a Balaton déli partján kb. 2-3 éve teljesen felújították a vasúti pályát, ennek keretében helyszínünkön zajvédő falat húztak a pálya Balaton felé eső oldalára. Az átkelő közelében egy csatorna metszi a vasútvonalat, erre is új híd épült, azonban a zajvédő fallal nem számoltak, csak a híd után tudták "kinyitni" a falat a pályától, ezért akadályozza a belátást a fal. A zajvédő falon kívül a hegesztett pálya ill. a modern szerelvények is mindenki örömére jelentősen csökkentik a zajt, de éppen ez teszi különösen balesetveszélyessé a szóbanforgó vasúti gyalogosátjárót.

Videó

Helyszín

Fonyód, Ady Endre u. 55, 8640 Magyarország

Megoldási javaslat

Fénysorompó létesítése vagy a zajvédő falat úgy kell áthelyezni, hogy a vasúti pálya jóval hosszabb szakasza belátható legyen. Ennek kialakításáig a vonatok sebességének korlátozása és hangjelzés előírása. Például a Fonyód-Alsóbélatelep Nyár utca közelében lévő egyébként jól belátható gyalogosátkelőnél fénysorompó üzemel - teljesen indokoltan, ugyanis nagy sebességgel közlekednek ott a vonatok. (A felújítás előtt nem volt fénysorompó.) Az általam bejelentett átkelőnél is csak ez lehet a megoldás.

Események

2019.08.31.
Magyar Közútnak bejelentve.
2020.06.09.
A bejelentőtől kérünk státuszt, hogy megoldódott-e. Ha nem, folytatjuk...
2020.06.09.
Válaszolt a bejelentő: bizony, minden változatlan, úgyhogy ismét felvesszük a fonalat. Ebben is segített a kedves bejelentő, ugyanis kiderítette, hogy ez a terület a pécsi vasúti igazgatósághoz tartozik. Már írjuk is a "szerelmes" levelet!
2020.06.17.
Válaszoltak a MÁV pécsi Pályavasúti Területi Igazgatóságtól (az igazgató). Eszerint minden tuti. Úgy döntöttünk, hamarosan bejárjuk a környéket. A MÁV válasza pontosan: "A dél-balatoni vonalkorszerűsítés során 2016-2018 években épült át a Szántód-Kőröshegy - Balatonszentgyörgy közötti pályaszakasz. Az engedélyzetetési és tender terveket a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megrendelésére Főmterv Zrt. készítette el. A hatósági engedéllyel rendelkező vonalkorszerűsítés a jóváhagyott kiviteli tervek szerint valósult meg. A jogszabályban előírt szabad rálátás az Önök által veszéleyesnek aposztrofált, labirintkorláttal védett gyalogos átjáró esetében is biztosított. Kérjük tájékoztatásunk szíves tudomásulvételét". Szóval, megyünk tudomásul venni (vagy nem).
2020.10.22.
Közéttettük a helyszín bejárásáról készített videónkat.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ