Probléma leírása
A Thököly úton a városközpont felé haladva a Hungária körúton átvágva két sávból úgy lesz egy, majd megint kettő, hogy ez nagyon nehezen követhető a járművezetők számára. A képeken látható, hogy először a besorolási rendet jelző tábla szerint a belső sáv elmegy a járdaszegély mögé és pszeudo-buszsáv lesz belőle (első kép), egy keletkező külső sáv pedig lekanyarodik jobbra. Ennek ellenére a Hungáriáig tartó, felfestés nélküli szakaszt a járművek továbbra is kétsávosként kezelik (második kép), amíg a kereszteződés közepén meg nem jelenik újra felfestéssel, táblás előjelzés nélkül a második sáv (harmadik kép), ami addig fantomsávként létezett.
Helyszín
Budapest, 143, 1143 Magyarország
Megoldási javaslat
A sávok helyes felfestése, egyértelmű kitáblázása.
Események
- 2023.12.07.
- Az ügyet bejelentettük a Budapest Közútnak.
- 2023.12.15.
- Ezt a választ kaptuk a Budapest Közúttól: "A Thököly úton a városközpont felé vezető irányban a Hungária körút előtti szakasz forgalmi rendjét meghatározó körülmény, hogy a középen vezetett autóbuszsávhoz tartozó járdasziget és a járda között az úttest nem elég széles ahhoz, hogy a forgalomszabályozásról szóló előírások szerinti minimális szélességű két forgalmi sávot felfestéssel ki lehessen jelölni. Mivel a közúti forgalom legnagyobb részét a személygépkocsik teszik ki, amelyekből kettő a rendelkezésre álló szélességben a gyakorlatban elfér egymás mellett, a valóságban kialakul itt a párhuzamos közlekedés. Ez a gyakorlatban két sávosként használt szakasz a Thököly út gépjárműforgalom által használható külső sávjának folytatása, az a sáv szélesedik ki, majd a kereszteződés után már több hely van és a van két fogadósáv. Mindezen körülmények mellett megítélésünk szerint a gyakorlatban érdemi probléma nélkül tud működni ez az útszakasz. A KRESZ fogalommeghatározásai szerint 'Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű – akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt – része.'A Thököly út belső, csak közösségi közlekedés által használható sávja folytatódik a peronsziget túloldalán, az a sáv teljesen független az említett szakasztól.Nyilván kedvezőbb lenne a szakasz olyan átépítése, hogy két felfestett sáv elférjen, de erre nem rendelkezünk beruházási forrással. A jelenlegi építési kialakítás mellett az egyetlen módosítási lehetőség a jelenleg két sávosként használt, de két sávosnak burkolati jelekkel ki nem jelölt útfelület forgalom elől elzárt terület felfestésével egy sávosra szűkítése lenne. Ez azonban a közúti átbocsátóképességet felére csökkentené, ami sokkal rosszabb lenne, mint a mostani állapot.Mindezek alapján beavatkozást nem tervezünk."
- 2025.04.01.
- Megnézzük, forgatjuk.