Szokásosan veszélyes helyzet az ügyeskedők miatt Zuglóban

Probléma leírása

Budapesten, Zuglóban a Bosnyák tér felől, az OBI előtt még osztott pályás, kétsávos Róna utca a Fogarasi úttól kezdve a Kerepesi út felé már csak egy, ugyancsak kétsávos pályán folytatódik. A Róna utcán a Bosnyák tér felől érkező, kötelezően balra kanyarodó belső sávban sokkal kevesebben haladnak, mint a külső sávban, ezért az egyenesen haladni szándékozó "ügyeskedők" inkább a belső sávba állnak, mintha a Fogarasin kifelé mennének. A kereszteződésben aztán hirtelen bevágnak a külső sávból szabályosan, tört vonalban, de egyenesen haladó autók elé.

Videó

Van több is, de nem tudom, hogyan kell feltenni

Helyszín

Budapest, Fogarasi út 58, 1148 Magyarország

Megoldási javaslat

Legjobb lenne a Róna utca hiányzó szakaszát a Pillangó parkon át meghosszabbítani a Kerepesiig, mert a meglévő, duplán terhelt másik oldali pályán gyakorik a dugók és amúgy is katasztrofális minőségű. Addig is fokozottan ellenőrizni kellene a szabálytalankodókat. Minimális javításként nem lehetne a Róna utcán a Kerepesi felé haladóknak a kötelező haladási irányt jelző táblán az "egyenes"-t kicsit megtörni, hogy egyértelmű legyen az először arra haladók részére a szokatlan, sokak számára zavaros forgalmi helyzet?

Események

2025.04.01.
Rendszerfrissítés miatt most került elő ez a bejelentés - bocsánat! Bejelentjük a Budapest Közútnak.
2025.04.10.
Megérkezett a Budapest Közút válasza:

---> A jelzett helyen a külső sáv valóban telítettebb, mint a belső. Mivel az egyenes irányú forgalomnak a csomópont után csak egy fogósávja van, csak a jelenlegi sávkiosztás, vagy a tiszta jobbos külső sáv és egyenes-balos belső sáv kialakítása a lehetséges verziók. Ez utóbbi esetben a belső sávban lenne akkora forgalom, amit egy sáv már nem tudna elvezetni, ezért az nem lenne jobb, mint a mai sávkiosztás, így a jelenlegi marad fenn.

A Róna utca Fogarasi út–Kerepesi út közötti szakaszán az osztottpályás kialakítás kiépítése egyelőre nem várható, mivel annak költségei és a parkterület csökkenése nem állnának arányban az előnyökkel. Itt a meglévő útfelület felújítása idén várható.

A forgalmi rendet ismerő járművezetők, egyéni előnyszerzés érdekében tolakodó, szándékosan szabálytalan magatartását további közúti jelzések kihelyezésével érdemben nem tudjuk befolyásolni.

A helyzetet nem ismerő járművezetők jobb tájékoztatása érdekében intézkedtünk arról, hogy a besorolás rendjét jelző táblában megjelenjen az egyenes irány iránytörése, valamint a tábla a bal oldalon is legyen megismételve.

A megvalósulásig türelmüket kérjük. <---

Átbeszéljük az egyesületben, illetve ránézünk 3 hónap múlva, hogy beújították-e már a táblát.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ