Hatalmas mennyiségű akksi a vízben
Villanyautós szemmel nézve irgalmatlan akkumulátorkapacitást zsúfoltak be a Sunreef Yachts legújabb - és egyben legkisebb - hajójába. A Gdanskban alapított cég leginkább fenntartható, elektromos luxushajóiról híres, amik között vitorlások és hatalmas elektromos-hajtású katamaránok is megtalálhatók.
A Sunreef-nél előnyben részesítették a katamarán kialakítást a hagyományos jachttestekkel szemben, mivel előbbi közegellenállása kisebb, így kevesebb energiát igényel a mozgatása. Az új Eco Explorer ultrakönnyű kompozit szerkezetet kapott, mozgatásáról két darab 540 kW-os motor gondoskodik, amelyeket szintén két darab, egyenként 550 kWh-s akkumulátorcsomag lát el elektromos árammal. A töltéssel sokáig nem kell foglalkozni, ennyi akksival a hajó képes keresztben átkelni az óceánon is.
Hogy mégse lebegjen a lemerülés réme a fedélzeten tartózkodók szem előtt, a hajó felületét különleges napelemeket borították. Ezek annyi elektromos áramot termelnek - nyilván csak nappal - amely az összes fedélzeti fogyasztót, beleértve a jakuzzi-t is - képes ellátni energiával.
Az Eco Exploreren 10 vendég élvezheti a károsanyag kibocsátás és vibráció nélküli tengeri utazást, a legénység pedig 7 főből áll. Motorjaival 10 csomós utazó és 14 csomós csúcssebességet képes elérni. Viszont ha most megrendeled, akkor is csak nagyjából három év múlva kapod meg a hajó kulcsait. Mondjuk azon azért lehet gondolkodni, hogy mennyire fenntartható egy 40 méteres, 1100 kWh-s akkumulátorral megrakott hajó.
Spéci daru, szélturbinák építéséhez
A norvég WindSpider egy könnyű darurendszert tervezett, amely a szélerőmű oszlopának elkészülte után szinte egymaga képes összeállítani a teljes szerkezetet.
Óriási, a szélturbinák oszlopát támasztéknak használó, alumíniumból készülő darujuk akár 1500 tonnát is képes megemelni, így a 20 MW-os turbinák szerkezetét is képes 200 méternél is magasabban a helyére emelni. A tengeri szélturbinák telepítésére tervezett megoldás előnye, hogy így a daru és a készülő szerkezet között nincs elmozdulás, ami nagy könnyebbséget jelent a precíz mozgásokat igénylő munkánál. (Egy hajódaruval ezt még nyugodt vízfelületnél is jóval problémásabb megoldani)
Emellett a WindSpidernek a hagyományos darukkal ellentétben szinte nincs súly és magasságkorlátja, és a tengeren gyakori viharos szél sem nehezíti a vele végzett munkát. Használható lehorgonyzott és úszó szélturbinák telepítésénél is, emellett használata 50 százalékkal olcsóbb is, mint hagyományos megoldással a helyükre emelni az alkatrészeket.
Augusztusra ígérik a Tesla új Robotaxi-ját
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója bejelentette, hogy az elektromosautó-gyár augusztus 8-án tervezi bemutatni új Robotaxiját, ami mint ahogy a nevéből is következtethetünk, egy következő generációs önvezető jármű lesz.
A Cybertruck után a Tesla várhatóan két régóta várt új elektromos járművel rukkol majd elő: egy kisebb és olcsóbb elektromos autóval - ez lehet a Tesla 2, - és az autonóm közlekedésre képes Robotaxi-val. Utóbbi különlegessége, hogy már a kezdetektől pedálok és kormánykerék nélküli autonóm vezetéshez tervezték, külsőre pedig a Cybertruck-ra fog hasonlítani.